آتش سوزی در مدرسه اسلامی در لیبریا حداقل 27 کشته بر جای گذاشت

حوزه/ دانش آموزانی که در حال قرائت قرآن بودند، در یک آتش سوزی که شب سه شنبه در مدرسه ای در حومه شرقی پایتخت مونروویا به وقوع پیوست جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندت، حداقل 27 کودک مسلمان جان، ساکن یک مدرسه اسلامی در مونروویا، پایتخت کشور آفریقایی لیبریا جان خود را از دست دادند و تنها امام جماعت و معلم و دو دانش آموز دیگر موفق به  نجات از آتش شدند.

این آتش سوزی سه شنبه شب در مدرسه ای در حومه شرقی پایتخت مونروویا به وقوع پیوست و یک خوابگاه و ساختمان مدرسه اسلامی که شب ها دانش آموزان در آن می خوابند در شعله های آتش سوخت.

موسا کارتر سخنگوی پلیس گفت: هنگامی که آتش سوزی به وقوع پیوست کودکان در حال یادگیری قرآن بوده اند.

آقای کارتر در ابتدا گفت که 30 کودک کشته شده اند، اما آخرین اخبار نشان می دهد که امام جماعت، معلم و دو دانش آموز جان سالم به در برده اند.

در حالی که  آمبولانس های صلیب سرخ اجساد را از ساختمان خارج می کردند صدها نفر از عزاداران جمع شدند تا پیکر عزیزان شان را روز چهارشنبه دفن کنند.

گفته می شود رئیس جمهور روز چهارشنبه در محل وقوع حادثه حضور یافته و سخنگوی او نیز به خبرنگاران گفته که دو معلم در این آتش سوزی جان باخته اند.

ژرژ وه‌آ رئیس جمهور لیبریا در صفحه توئیتر خود نوشت: 80 آتش نشان برای اطفای حریق فرستاده شدند. تسلیت عمیق به خانواده های افراد فوت شده و کل جامعه اسلامی. باشد که خداوند آنها را تقویت کند و به آنها شجاعت بدهد.

گفته می شود که آتش سوزی در اثر مشکل الکتریکی به وقوع پیوسته است و تحقیقات بیشتر در این رابطه نیز ادامه دارد. غیرمعمول نیست که ساختمان ها در آتش سوزی های مربوط به سیستم های برق کشی معیوب در شهرهای بزرگ لیبریا متلاشی شوند اما این رویدادها به ندرت تا این اندازه کشنده هستند.