تصاویر/ آغاز جشنواره عید سعید غدیر با بدرقه زائران امام رضا(ع) در ایستگاه راه آهن قم

حوزه/از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ نفر زائر اولی در قالب «طرح مهر درخشان» به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، صابر یوسفی پور، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح اعزام زائران محروم زیارت اولی به مشهد مقدس، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کانون خادمیاران رضوی در استان‌های مختلف کشور، شناسایی اقشار محروم جامعه است که تاکنون موفق به حضور در حرم امام رضا (ع) نشدند.

معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی نمایندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون 600 زائر اولی در قالب کاروان های 45 نفره از نقاط مختلف استان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند، گفت: اعزام به زائر شهر، اسکان و 9 وعده غذای رایگان از سوی آستان قدس در انتظار زیارت اولی ها است.

یوسفی پور با اشاره به اینکه امروز نیز 40 دانش آموز زیارت اولی از شهرستان سربیشه و منطقه دُرح به آستان مقدس امام رضا (ع) اعزام شدند، یادآور شد: از ابتدای امسال 240 دانش آموز زائر اولی از استان به بارگاه منور رضوی مشرف شدند که هزینه اسکان آنان به همت خیرین تهیه می شود اما تامین وعده های غذایی و اجرای برنامه های فرهنگی این زائران برعهده آستان قدس است.

وی با تاکید بر اینکه محرومین زیارت اولی با کمک رابطین و کانون های محله ای شناسایی و به کانون زیارت اولی معرفی می شوند، افزود: این زائران در قالب «کاروان‌های مهر درخشان رضوی» با این پیش شرط که سن این افراد بالای 40 سال، محرومیت شان محرز یا از آخرین سفرشان به مشهد سال‌های زیادی گذشته باشد، به حرم منور رضوی مشرف می‌شوند.

معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی نمایندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زائران زیارت اولی به مدت سه روز در مشهد مقدس اقامت دارند، ادامه داد: تاکنون زائرانی از شهرستان سرایان، بیرجند، خوسف، نهبندان و سربیشه اعزام شدند که در 7 مهرماه نیز یک کاروان 45 نفره از شهرستان طبس به مشهد اعزام خواهند شد.

یوسفی پور به فعالیت 170 خادمیار افتخاری در کانون زیارت اولی های نمایندگی آستان قدس در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: فعالیت داوطلبانه خادمیاران در عرصه زیارت اولی شامل میزبانی و اسکان زائرین، اعزام محرومین و نیازمندان به زیارت، ارائه خدمات اجرایی در محل اسکان زائران محروم و نیازمند است.

انتهای پیام/ ش