عاملی نمایشگاه کتاب

حوزه/ مدیر حوزه خراسان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال بسیار ارزنده بوده و از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: این نمایشگاه را جذاب و پاسخ‌گو برای همه طلاب و عموم مراجعه‌کنندگان به‌عنوان خدمتی اجتماعی می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی گفت: برگزاری این نمایشگاه حرکت ابتکاری و خلاقانه و همچنین در راستای نیاز حوزه‌های علمیه و عموم مردم است.

وی در ادامه ضمن اشاره به جامعیت این نمایشگاه حوزوی تصریح کرد: در مجموعه این نمایشگاه همه کتاب‌های موردنیاز طلاب اعم از کتب درسی، کمک‌درسی و همچنین بحث‌های متعدد معارفی، عقیدتی، سیاسی و تهذیبی ارائه شده است و به‌واقع این نمایشگاه دارای جامعیت و تنوع چشم‌گیری است که در هر موضوعی متون و کتاب‌های متعددی وجود دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این تنوع و جامعیت در فضای نمایشگاه، انتخاب را برای مخاطبان و مراجعان، آسان می‌کند و پاسخ‌گوی نیازهای عرصه کتاب و کتاب‌خوانی و مجالس وعظ و خطابه است، خاطرنشان کرد: محتوایی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود، تازه و روزآمد بوده و این‌طور نیست که منحصراً کتب تألیف و چاپ‌شده گذشته ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: از سوی دیگر در این نمایشگاه تازه‌های نشر در زمینه‌های مختلف وجود دارند که برخی از این‌ها را می‌شود به‌عنوان کتب درسی و کمک‌درسی و برخی دیگر را در زمینه‌های مختلف اطلاعات و جنبه‌های معارفی، اعتقادی، سیاسی، فکری، اخلاقی، فرهنگی و... و به‌طور کل آنچه در نیاز طلبه طراز انقلاب است، به مخاطبان ارائه داد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان  افزود: حضور بیش از 120 ناشر در قالب 80 غرفه مبین همین تازگی و تنوع بوده و از سوی دیگر نیز نگاه‌ها و رویکردهای ناشرین همه بر اساس رویکردهای تحولی، انقلابی و در راستای خدمت به حوزه انقلابی خراسان است که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه تشکیل این‌گونه نمایشگاه‌ها در موضوع و رویکرد خاص خود کم‌نظیر است، گفت: در زمینه تشویق طلاب به کتاب‌خوانی، باید روش‌های اصولی مطالعه به آنان ارائه شود و در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها نیز باید کتاب‌های متناسب با نیاز طلاب در سطوح مختلف ارائه شود تا همه حوزویان نسبت به این عرصه کشش پیدا کنند.

وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه خراسان تشنه علم و فهم هستند که وقتی طلاب آن علم و فهم را شناخته و درک و نیاز بدان را احساس کنند، در این صورت خودبه‌خود به‌سوی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و مطالعه کشش پیدا خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب(مدظله) در زمینه رسالت‌های حوزه سه عرصه هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی را به‌عنوان عرصه‌های مهم، موردتبیین قرار داده‌اند که باید امروز نصب‌العین قرار گیرد، بیان کرد: خدمت اجتماعی به مردم از ناحیه حوزویان شامل آموزش، تعلیم، تربیت و انتقال فرهنگ دینی به جامعه است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان  با بیان اینکه پرداختن به عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، در راستای ایفای رسالت خدمت اجتماعی حوزه است، خاطرنشان کرد: رسالت حوزه تعلیم آموزه‌های دینی و سیاسی و انتقال آن به جامعه اسلامی است که بیش از همه از طریق کتاب قابل‌انتقال می‌باشد و مهم‌ترین زمینه پیگیری دغدغه رهبری در این راستا نیز بحث‌های آموزش، تعلیم و تربیت و همچنین انتقال فرهنگ است که بهترین ابزار برای این امر، ارائه کتب مورد نیاز و جذاب به جامعه می‌باشد.

انتهای پیام 313/49