سید مرتضی بختیاری-قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ معتقدیم خیرین، نقش مؤثری در جامعه برای از بین رفتن فقر و سایر مسائل می توانند داشته باشند. در این عرصه مرکز نیکوکاری کاری با محوریت مسجد و ائمه جماعت فعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد خمینی(ره) پیش از ظهر  امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که در دفتر جامعه مدرسین در قم برگزار شد گفت: کمیته امداد سابقه 40ساله دارد و از یادگارهای امام راحل است. انتظار رهبر انقلاب، ایجاد درآمد با ثبات همراه با تکریم مدد جویان است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این کمیته برای ایجاد تحول در مسائل مختلف نیازمندبه همکاری با حوزه های علمیه است، افزود: حوزه همیشه توانسته در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی خدمت های فراوانی کند و لازم است در این عرصه ها به این کمیته کمک کند.

وی با بیان اینکه این کمیته در سه عرصه اشتغالزایی برای نقش آفرینی بهتر و مؤثر تر در حال فعالیت است گفت: بر همین اساس سهم استان قم در زمینه اشتغال  هزار و 500 مورد است و با توامندی های که در مسئولین این استان وجود دارد انتظار است این سهم به دو برابر افزایش پیدا کند.

بختیاری افزود: عرصه دوم و سوم مسئله مسکن  و ایجاد روحیه کار و انگیزه برای دوری از تنبلی برای مددجویان است. همه تلاش کمیته امداد برای ایجاد تحول در این دو مسئله مهم بکار گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد با بیان این که از دیگر برنامه های این کمیته حضور مدد کار زن برای مدد جویان زن می باشد، اظهار داشت: تجربه نشان داده زنان می توانند در مسائل اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشند و این کمیته هم به دنبال ایجاد سازکار مهم برای حضور زنان مددجو در کمیته امداد برای زنان است.

وی با اشاره به کمک های مردمی گفت: معتقدیم خیرین نقش مؤثری در جامعه برای از بین رفتن فقر و سایر مسائل می توانند داشته باشند. در این عرصه مرکز نیکوکاری کاری با محوریت مسجد و ائمه جماعت، فعال شده است.

بختیاری به موضوع قرض الحسنه و دادن وام اشاره کرد افزود: این صندوق 5میلیون تومان به مدد جویان وام می دهد. این قرضه الحسنه و بدون سود و دیرکرد خواهد بود.

313/40