پویش مردمی

حوزه/ دبیر قرارگاه حرکت‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دستاوردهای پویش «مردمِ همدل» کمک به دانش آموزان مناطق محروم را تشریح کرد.

سیدحسام حسینی، دبیر قرارگاه حرکت‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان گفت: پویش «مردمِ همدل» از دو ماه پیش و به منظور  تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزانِ کم بضاعت و بی بضاعت مناطق محروم استان راه اندازی شد. ابتدا، این پویش با جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی شروع و سپس با برنامه‌ریزی و تهیه اقلام مورد نیاز ادامه پیدا کرد و هم‌اکنون به مرحله بسته‌بندی و توزیع رسیده است.

وی با اشاره به آغاز فرایند بسته‌بندی اقلام تهیه شده از روز گذشته، ادامه داد: بسته بندی این اقلام تا پایان امروز طول می‌کشد و از روز آینده برای استفاده دانش‌آموزان نیازمند در سال تحصیلی جدید، در مناطق محروم توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت 12 ماهه‌ی این مجموعه افزود: این مجموعه که متشکل از تعداد بسیار زیادی گروه‌ جهادی در سطح استان و حتی خارج از استان است، به عنوان بنیاد اجتماعی احسان به ستاد اجرایی فرمان اضافه شده است که ماحصل آن نیز شکل‌گیری امثال همین پویش دو ماهه است.

دبیر قرارگاه حرکت‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به کمک‌های مردمی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبالغ جمع‌آوری شده در ابعاد بسیار کوچک و ناچیز بود، اما بحمدالله امسال کمک های مردمی به حدی بود که امکان تهیه 250 هزار بسته در کل کشور میسر شد و قرار است 10 هزار بسته آن نیز در مناطق محروم استان پخش شود.

حسینی از نحوه پخش بسته‌ها سخن گفت و بیان کرد: جهت پخش کمک‌های مردمی در مناطق مدنظر، نیازمند تلاشی عظیم بودیم که به لطف خدا این تلاش به گروه‌های جهادی و مؤسسات خیریه در مناطق محول شده است و با نظر کمیسیون‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از روز آینده گروه‌ها و موسسات با توجه به اشرافی که بر مناطق خود دارند، اقدام به دریافت تعداد بسته‌ی موردنیاز و تقسیم در منطقه‌ی خواهند کرد.  

وی با اشاره به برکات پویش «مردمِ همدل»، گفت: نقطه عطف این حرکت و مشارکت، جمع شدن همه گروه‌های جهادی و موسسات خیریه در یک جا و همدلی ایشان و مشارکت با یکدیگر است و مردم نیز در این پویش‌ ثابت کردند که با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی که این روزها با آن دست به گریبان هستند باز کمک همدیگر هستند و نمی‌گذارند دانش‌آموزی به خاطر نداشتن لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار از  تحصیل باز بماند و یا به سختی و مشقت بیافتد.

انتهای پیام