حجت الاسلام حمید بهرام پور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: منفعل بودن مراکز دینی و فرهنگی بی شک می تواند تحقق تفکرات سکولار را عملی کند، بنابراین حوزه ها و مدارس علمیه باید در این مبحث به صورت تخصصی وارد میدان شوند و خطر اینگونه افکار را به طلاب و روحانیون گوشزد نمایند.

حجت الاسلام حمیدرضا بهرامپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین پیام انقلاب اسلامی به سراسر جهان، پیام و ندای آزادی ملت های آزاده در برابر استکبار و قدرتهای جهانی بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز سرمشق بسیاری از آزادی خواهان جهان است، گفت: آرمان های آزادیخواهانه و جهان شمول ایران اسلامی امروز به کابوس ابرقدرتها تبدیل شده است تا جایی که در طول عمر پربرکت انقلاب به عینه همه شاهدیم که هر روز و هر لحظه دشمن توطئه ای جدید علیه این ملت و نظام پی ریزی می کند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه رهبری امام خامنه ای و درایت ایشان همیشه باعث خنثی شدن این دسیسه های شیطانی شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب با درایت و بینش سیاسی ویژه ای که دارند به خوبی دیپلماسی دشمنان درک می کنند و بهترین و کارآمدترین راه حل که در آن عزت ملت ایران حفظ شود را پیش روی مسئولان ارشد نظام قرار می دهد.

حجت الاسلام بهرامپور در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر رئیس جمهور و هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همگی خوب به یاد داریم که مقام معظم رهبری قبل از نشست های برجام با کشورهای اروپایی و غربی به صراحت فرمودند که طرف های مقابل به ویژه آمریکا هرگز به عهد و قول خود پایبند نخواهند بود و امروز همه دیدیم که کلام رهبری عینیت یافت.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: بنابراین اگر می خواهیم که همچنان ایران اسلامی در مسیر رشد و ارتقا سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حرکت کند باید در مسیر ولایت فقیه حرکت کنیم و فرمایشات معظم له را نصب العین خود قرار دهیم.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه در کشور، گفت: مدارس علمیه به عنوان کانون های فکری و عقیدتی جهان اسلام محسوب می شوند، لذا کسانی که همواره سخن از جدایی دین از سیاست می زنند یا این کلام را از روی بی تدبیری بیان می کنند و یا از روی شیطنت، لذا همه کسانی که به نوعی در حوزه دین فعالیت دارند باید با راهکار مبارزه با این دیدگاه های دین ستیز آشنا باشند.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: چیزی که در این میان برای همه ما محرز و مبرهن است، تلاش جریانهای ملحد برای سکولار کردن دین اسلام است، زیرا از این طریق می خواهند که ابتدا اسلام را که دینی اجتماعی است، به انزوا ببرند و در مرحله بعدی، به صورت کلی پروژه دین زدایی را عملی کنند.

وی با اشاره به اینکه تفکرات سکولار مخالف تدین و دین‌مداری است، اظهار داشت: بسیاری از رسانه های جهان به ویژه فضای مجازی به صورت هماهنگ در تلاشند که وجود دین در جامعه بشری را از میان بردارند و در این راه امکانات بسیاری را به میدان آورده اند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: منفعل بودن مراکز دینی و فرهنگی بی شک می تواند تحقق تفکرات سکولار را عملی کند، بنابراین حوزه ها و مدارس علمیه باید در این مبحث به صورت تخصصی وارد میدان شوند و خطر اینگونه افکار را به طلاب و روحانیون گوشزد نمایند.

حجت الاسلام بهرامپور عنوان کرد: رخنه تفکرات سکولار می تواند پایه های دینی هر جامعه را به شدت متزلزل کند و در حال حاضر هم می بینیم که همین تفکرات برخی از کشورهای اسلامی را به سمت بی دینی و الحاد پیش می برند، لذا روحانیت و حوزه های علمیه باید بسیار هوشیار باشند.

این استاد حوزه علمیه از طلاب خواست که هرگز خود را وارد جریانات سیاسی نکنند و گفت: اسلام دینی اجتماعی و فراگیر است و برای تمام شئونات زندگی انسان امروزی برنامه و راهکار تعریف کرده است، لذا اگر دین اسلام به حاشیه برده شود بسیاری از ارزشهای انسان نیز نابود می شود.

انتهای پیام/