تصاویر/ سفر حجت الاسلام والمسلمین غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه به سمنان

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، صبح چهارشنبه با استقبال گرم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، مسئولان حوزوی و روحانیون و اساتید، وارد شهر سمنان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سلسله برنامه های استانی خود، صبح روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه از قم راهی استان سمنان شد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، صبح چهارشنبه با استقبال گرم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، مسئولان حوزوی و روحانیون و اساتید، وارد شهر سمنان شد.

حضور در آئین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حوزه‌های علمیه استان به میزبانی مدرسه علمیه صادقیه شهرستان سمنان، نشست با اعضای شورای حوزه استان و نشست با ائمه جمعه استان و اعضای شورای راهبردی قرارگاه های فرهنگی از  جمله برنامه های قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در سفر به سمنان بود.

نشست با مدیر و معاونین مدیریت حوزه علمیه و مدیران مدارس علمیه استان و دیدار با خانواده روحانی شهید حمیدرضا میلانی، از دیگر برنامه های قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در سفر به این استان بود.

حضور در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حوزه علمیه استان سمنان

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حوزه علمیه استان سمنان که به میزبانی مدرسه صادقیه شهرستان سمنان برگزار شد، گفت: با بررسی‌های انجام شده، قریب به ۲۰۰ کار ویژه برای فعالیت روحانیت تعریف شده است که ۵۰ کار ویژه از جمله کار ویژه‌های پر جمعیتی است که نفرات زیادی را می طلبد و یکی از آنها عرصه آموزش و پرورش است.

وی با ابلاغ سلام آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور به طلاب و روحانیون استان، اظهار داشت: آنچه امروز به ما رسیده است مرهون زحمات علما و فضلای گذشته است.

رسمی شدن ۳ درس خارج فقه و اصول در استان سمنان

با حکم آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور که توسط حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور به این اساتید اعطاء شد، ۳ درس خارج فقه و اصول در استان سمنان رسمی شد.

همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزوی در استان سمنان، قائم‌مقام حوزه‌های علمیه کشور حکم تدریس خارج فقه و اصول را به حجج‌الاسلام محمد جواد سعدی در سمنان، احمد فؤادیان در دامغان و  یوسفی در شاهرود اعطاء کرد.

گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه سمنان

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حوزه علمیه استان سمنان که به میزبانی مدرسه صادقیه شهرستان سمنان و با حضور قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه استان از حوزه هایی است که با قدمت تقریبا ۴۰۰ ساله فعالیت دارد و  حدود ۱۰ سال است که مدیریت استانی حوزه علمیه فعال شده و سه مدیر تاکنون کار را دنبال می‌کردند و سومین مدیر آن هم اینجانب هستم که توفیق خدمت در حوزه های علمیه نصیب ما شده است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: ما در مجموع استان ۱۳ مدرسه فعال داریم در سطوح مختلف و قریب به ۹۰۰ طلبه الان مشغول تحصیل هستند.

گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری، در جمع خبرنگاران سمنان، اظهار داشت: ۱۴ هزار نفر از طلاب و فضلا برای گذراندن دوره‌های تخصصی برگزاری کلاس‌های علوم دینی مدارس اعلام آمادگی کرده اند.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: با توافق حوزه علمیه، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، این افراد برای گزینش و گذراندن دوره تخصصی و همکاری برای تدریس ۶ رشته علوم دینی و قرآنی در مدارس اعلام آمادگی کردند که پس از گذراندن دوره‌های تخصصی در دانشگاه فرهنگیان، از سال تحصیلی آینده به‌کارگیری می‌شوند.

نشست شورای حوزه علمیه سمنان

آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست شورای حوزه علمیه استان سمنان، با حضور قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در امور استان ها گفت: جوانانی که امروز به حوزه مراجعه می‌کنند امانتی در دستان مسئولان حوزه‌های علمیه هستند که می بایست در عرصه‌های مادی و معنوی برای آنان برنامه ریزی های دقیق و جدی شود.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری نیز در این نشست گفت: احیاء موقوفات و ایجاد منابع پایدار تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی حوزه علمیه است.

حضور در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان سمنان

حجت الاسلام و المسلیمن غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان سمنان گفت: بیانیه گام دوم انقلابی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بیان کرده اند، بخش اعظم آن مربوط به جوانان است لذا فراهم کردن زمینه حضور هرچه بیشتر و حداکثری اقشار مختلف به ویژه جذب جوانان از رسالت مهم ائمه جمعه است.

نشست با مدیر و معاونین حوزه استان و مدیران مدارس

حجت الاسلام و المسلیمن غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، در نشست مدیران مدارس علمیه استان سمنان با تاکید بر برنامه ریزی جدی برای پذیرش طلاب و روی آوردن به شیوه های جدید در جذب طلاب، افزود: مدیران مدارس علمیه از ابتکارات جدید برای جذب طلاب استفاده کنند و شناسایی افراد مستعد برای تحصیل علوم دینی در مساجد و محافل قرآنی و دینی و فرهنگی در دستور کار مدیران مدارس باشد.

بررسی مسائل و مشکلات مدرسه سفیران سمنان

با حضور قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، مسائل و مشکلات مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) سفیران هدایت سمنان بررسی شد.

در این دیدار، مسائل و مشکلات این مدرسه در عرصه های مختلف طرح و بیان و راهکارها و تدابیر مرتبط با آن جهت حل و رفع و بررسی این مشکلات اتخاذ شد.

دیدار با خانواده روحانی شهید حمیدرضا میلانی

در آخرین برنامه از سفر یک روزه، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری، قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، به‌اتفاق حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان و تعدادی از مسئولان حوزه این استان، با خانواده روحانی شهید حمیدرضا میلانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

این شهید هم‌حجره‌ای و هم مباحثه‌ای حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری، قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دوران طلبگی بوده است.

انتهای پیام/