گردان صاحب الزمان

حوزه/ در آستانه هفته دفاع مقدس گردان صاحب الزمان(عج) طلاب و روحانیان بسیجی استان کرمان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، مراسم آغاز فعالیت و اولین فراخوان گردان صاحب الزمان(عج) ویژه طلاب و روحانیون بسیجی استان کرمان، با حضور مسئولین حوزه و بسیج طلاب استان و جمعی از طلاب و روحانیون،  در مسجد نور ولایت کرمان (جنب سپاه ثارالله) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین الله وردی، مدیر حوزه علمیه استان کرمان در این مراسم با اشاره به آیه ۴۰ سوره حج گفت: برای دفاع از فرهنگ دینی راه‌های مختلفی از جمله تحقیق، تبلیغ، منبر و ... وجود دارد و گاه نیاز است با برخورد سخت با کسانی که مانع این دفاع شده و مقابل هدف اسلامی می‌ ایستند، روبرو شویم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان تصریح کرد:  تشکیل چنین گردانی، راهکار مناسبی در انتخاب برخوردِ درخور و معقول در عرصه دفاع از فرهنگ دینی است.

وی با اشاره به همکاری های حوزه با سایر نهادها، افزود: اشتراک رسالت بین حوزه و سپاه (و بسیج) بیشتر از دیگر دستگاه ها است.


 الله وردی با اشاره به اهداف تشکیل  گردان صاحب الزمان(عج) طلاب و روحانینون بسیجی استان کرمان، ماموریت های این گردان را در چهار محور اعلام کرد:

1. پاسخگویی به نیاز نیروهای انقلابی از درون حوزه

2. سازماندهی خدمات اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری در کمک به اقشار ضعیف 

3. اقدامات آتش به اختیار اما سازمان یافته (گاهی اوقات اقدامات انفرادی تاثیر و پاسخگویی لازم را ندارد)

4. سازماندهی اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد آمادگی برای تلاش مضاعف در این عرصه

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام علی عرب‌پور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان گفت: طلاب استان نیازمند ساز و کاری هستند تا با یکپارچگی بیشتری اقدامات موثر فرهنگی داشته باشند.

وی اظهار کرد: استان کرمان اولین استانی است که مجوز تشکیل گردان زرهی، تبلیغی، فرهنگی را اخذ کرده است و اگر طلاب بسیجی با این پشتوانه قوی در ساز و کار مناسبی قرار بگیرند ما شاهد اثرگذاری فعالیت ها خواهیم بود.

انتهای پیام