عکس آرشیوی/ حضور روحانیون جهادی در مناطق محروم

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان گفت: بحث های تبلیغی و فرهنگی و انسجام بخشی گروه های جهادی طلاب و روحانیون استان در دستور کار گردان صاحب الزمان(عج) است و بخش قابل توجهی از خدمات این گردان به مناطق محروم استان و مناطقی که روحانیت کمتر می‌تواند در آنجا حضور پیدا کند معطوف خواهد شد.

حجت الاسلام علی عرب پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان با اشاره به تشکیل اولین گردان استانی ویژه طلاب و روحانیون بسیجی، گفت: گردان صاحب الزمان(عج) (بعد از تیپ امام صادق علیه السلام) اولین گردانی است که در سطح کشور آغاز به کار کرده و این مایه مباهات برای سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون استان کرمان است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش قدم بودن کرمان در راه‌اندازی این گردان و با نظر به اینکه هر کاری در ابتدا دارای نواقص و ایراداتی است، قطعاً در ادامه شاهد یک سری نواقص در اهدافمان خواهیم بود، اما به امید خدا بعد از ابلاغ حکم فرماندهی گردان، به دنبال سازماندهی طبقات مختلف گردان و رفع نقائص خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

گردان صاحب الزمان(عج) طلاب و روحانیان بسیجی تشکیل شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با اشاره به چشم انداز گردان صاحب الزمان(عج)، افزود: این گردان دارای ظرفیت پذیرش بیش از  300 طلبه است و برنامه پیش روی گردان، تشکیل گروه‌هایی تحت عنوان گروه‌های جهادی - تبلیغی، جهادی - امدادی و جهادی - فرهنگی است که فعالیت خاص این مجموعه‌ها (به فراخور نامشان) از آنها انتظار می‌رود.

حجت الاسلام عرب پور با نظر به مسئله آموزش نظامی و خدمات نظام وظیفه برای طلاب، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف گردان صاحب الزمان(عج) که در آینده‌ای نزدیک به آن دست پیدا خواهیم کرد، راه‌اندازی دفتری با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه استان و مرکز خدمات حوزه های علمیه است که بعد از راه‌اندازی، طلاب می‌توانند با تشکیل پرونده نظام وظیفه، دوره آموزشی خود را در همین گردان و در کرمان انجام دهند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی معاونت عملیات سپاه و سازمان بسیج طلاب استان، بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد متقاضی، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی خواهیم کرد و انتظار می‌رود اولین مرحله دوره آموزشی در زمستان سال جاری برگزار گردد.

عرب پور با بیان محرومیت بخش قابل توجهی از استان کرمان، متذکر شد: بحث های تبلیغی و فرهنگی و انسجام بخشی گروه های جهادی طلاب و روحانیون استان در دستور کار گردان صاحب الزمان(عج) است و بخش قابل توجهی از خدمات این گردان به مناطق محروم استان و مناطقی که روحانیت کمتر می‌تواند در آنجا حضور پیدا کند معطوف خواهد شد.

انتهای پیام