یورش 448 شهرک نشین یهودی به مسجد الاقصی در هفته گذشته

حوزه/ درحالی که تجاوز صهیونیست ها به مسجدالاقصی به یک امر روزمره تبدیل شده، هفته گذشته شهرک نشینان اسرائیلی به صحن مسجد یورش بردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، شهرک نشینان  یهودی هفته گذشته تحت محافظت شدید و مسلحانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به محوطه و صحن مسجدالاقصی یورش بردند.

آژانس های جدید توضیح دادند که صدها شهرک نشین، با همراهی خاخام های یهودی به محوطه مسجدالاقصی یورش برده اند و تحت حفاظت امنیتی نیروهای اشغالگر قدس، مراسم مذهبی تلمود را اجرا کرده اند.

این تجاوزات غیرقانونی هر روز صبح ، از یکشنبه تا پنجشنبه ، از طریق دروازه مغربی آغاز می شود که از زمان اشغال بیت المقدس در سال 1967 تحت کنترل اسرائیل قرار داشته است. سپس شهرک نشینان یهودی محوطه مسجدالاقصی را از طریق دروازه زنجیره ای (السیلسیلا) ترک می کنند. هجوم ها دو بار در روز، صبح و عصر انجام می گیرد.

این در حالی است که دسترسی عبادت کنندگان فلسطینی در این ساعات روز اغلب به واسطه ماموران اسرائیلی محدود شده تا خطر اعتراض زائران فلسطینی به این اقدام صهیونیست ها کاهش داده شود. اردن که اداره اوقاف مکان مقدس مسجدالاقصی را به عهده دارد بارها این اقدام اسرائیل را محکوم کرده است.