عباس درویشی

حوزه/ رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: حفظ و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت که شالوده این انقلاب می باشد، وظیفه ای همگان است و هر کسی به اندازه توان خویش باید از این گنجینه معنوی دفاع و صیانت کند.

حجت الاسلام عباس درویشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و بنیادی در هر جامعه ای، مسئله فرهنگ و فرهنگ سازی است، لذا این مهم باید در دستور متولیان امور فرهنگی کشور به معنای واقعی و کاربردی قرار بگیرد.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور ادامه داد: امروز فرهنگ اسلامی به شدت زیر آماج عوامل ضدفرهنگی و خردفرهنگ هاست، لذا حضور فعالان و انقلابی متولیان فرهنگی و کانون های فکری و دینی در این میان می تواند کارگشا باشد.

حجت الاسلام درویشی ادامه داد: امام راحل درباره اهمیت و جایگاه فرهنگ می فرمایند«فرهنگ مبدأ همه خوشبختی ها و بدبختی های یک ملت است. نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی، ملی و انقلاب فرهنگی درتمام زمینه ها درسطح کشور آنچنان محتاج تلاش و کوشش است که برای تحقق آن سالیان دراز باید زحمت کشید. راه اصلاح یک مملکت، فرهنگ آن مملکت است. اصلاح باید از فرهنگ شروع شود. تبلیغات که همان شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی ها و نشان دادن راه گریز و منع از آن است، از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است».

وی افزود: از کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به خوبی هویداست که فرهنگ شالوده و زیرساخت تمام شئونات زندگی ماست، زیرا توجه به فرهنگ و سرمایه گذاری در این حوزه را باید نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای جامعه دانست.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: هرگاه فرهنگ دستخوش برخی از کجروی ها و ناهنجاری ها شود دیگر حوزه های اجتماع نیز از آن متاثر می شوند، حوزه هایی همانند اقتصاد، سیاست، اجتماع و....

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: باید بتوانیم با استفاده از پتانسیل های عظیم فرهنگ اسلامی در این آشفته بازار جهانی خود را از هرگونه خدشه مصون نگه داریم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب می توانند ضامن حفظ فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی باشند، اظهار داشت: امروز مراکز دینی به مانند حوزه ها و مدارس علمیه می توانند با تربیت طلاب مجرب، باتقوا و عالم نقش مهمی در حفظ عناصر فرهنگی داشته باشند، بنابراین اساتید حوزوی در کنار تدریس دروس دینی بخش از وقت و زمان خود را به تعلیم و آموزش مسایل فرهنگی اختصاص دهند.

حجت الاسلام درویشی با اذعان بر اینکه به وجود آمدن خرده فرهنگ ها معلول کم کاری های ماست، گفت: اگر امروز در برخی از نقاط کشور شاهد ایجاد خرده فرهنگ های ناهمگن با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی هستیم بی شک این امر معلول کم کاری متولیان فرهنگی است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور در پایان سخنان خود گفت: حفظ و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت که شالوده این انقلاب می باشد، وظیفه ای همگان است و هر کسی به اندازه توان خویش باید از این گنجینه معنوی دفاع و صیانت کند.