حجت الاسلام مظفری

حوزه/رئیس کل دادگستری استان قم دستور مهم رهبری نسبت به تشکیل دادگاه های ویژه جرائم اقتصادی را عاملی مهم در تسریع روند پیگیری این پرونده ها دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین مظفری امروز در دیدار با آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی با اشاره به دغدغه مهم علما در زمینه رسیدگی به پرونده های قضایی گفت: علما همیشه درد مردم را لمس کرده و از این جهت توصیه های موکدی را برای رفع مشکلات مردم دارند.

وی با ذکر این مطلب که، دغدغه علما در خصوص طولانی شدن روند بررسی به پرونده‎های قضایی را به جان می‎خریم، افزود: ولی باید توجه داشت که عمده این مشکل مرتبط به تشریفات قانونی است که در این زمینه وضع شده است.

رئیس کل دادگستری قم با ذکر قوانین خاصی در زمینه رسیدگی به پرونده های قضایی وجود دارد، تصریح کرد: قضات ما در بسیاری از پرونده‎ها به دلیل روشنی احکام به راحتی می‎توانند حکم صادر کنند ولی قوانین چنین اجازه‎ای به آنها نمی‎دهند و امکان دارد که حکمی که زودتر از موعد صادر می‎کنند نقض شود.

رئیس کل دادگستری قم بیان کرد: مرحله تجدید نظر یا استیناف سابق و مهلت اعتراض و موارد نظیر آن به طولانی تر شدن روند رسیدگی به پرونده‎ها می‎انجامد.

وی با ذکر این مطلب که امیدواریم طی یک فرایند بین قوایی روند بررسی پرونده‎ها به شکل قانونی اصلاح شود بیان کرد: اگر به درسی قانون بگذاریم و برخی لوایح نیز تغیر کند قطعا شاهد رشد بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

مظفری بیان کرد: خوشبختانه آیت‎الله رئیسی در این زمینه با ارتباطات بسیاری که داشته تلاش کرده است که در این زمینه سرعت بیشتری به رسیدگی به پرونده‎ها به خصوص جرائم اقتصادی و فساد در کشور بدهد.

وی یادآورشد: در موضوع جرائم اقتصادی خوشبختانه رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل دادگاه‎های ویژه‎ای را صادر کردند که ثمرات آن را در برخورد با این جرائم مشاهده می کنیم که خوشبختانه با رویکرد رئیس جدید دستگاه قضا و رفع قوانین دست و پاگیر امیدداریم که به زودی شاهد رفع این مشکلات و کاهش فساد در کشور باشیم.

انتهای پیام