حجت الاسلام دیرباز

حوزه/ رئیس دانشگاه قم، از میزبانی این دانشگاه از نخبگان و برگزیدگان جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان سراسر کشور در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعضای برگزارکننده جشنواره ملی قرآن کریم دانشجویان سراسر کشور امروز ۳۰ شهریور با حضور در دفتر حضرت آیت‎الله علوی گرگانی به ارایه گزارشی از فعالیت‎های این جشنواره پرداختند.

در ابتدای این دیدار حجت‎الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم در اوایل انقلاب به امر شهیدان بهشتی و باهنر با کمک و مساعدت حوزه علمیه و جامعه مدرسین و به ریاست مرحوم آیت‌‏الله قاضی خرم آبادی تاسیس شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری قرآنی دانشجویان کشور در این دانشگاه افزود: دانشجویان سراسر کشور به شکل گسترده‎ای در فنون گسترده قرآنی فعالیت می‎کنند و هرساله نیز جشنواره‌ای دارند که امسال این جشنواره در دانشگاه قم برگزار می‎شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت آیت‎الله علوی گرگانی از ابتدا از علمایی بودند که در کنار درس، استاد اخلاقی شایسته بودند و همه را به همگرایی و پیوندهای قلبی جامعه ایمانی سوق می‎دادند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: جشنواره قرآنی در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری برگزار می‌شود که ۱۵۰ هزار نفر در مرحله اول درگیر این مسابقات هستند.

رئیس دانشگاه قم یادآورشد: در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه میزبان نخبگان جامعه دانشجویی قرآن کشور در قم هستیم؛ در این جشنواره دانشجویان در ۳۴ رشته از جمله بخش‎های معارفی و تفسیر و سیره و نهج البلاغه و صحیفه و... به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: همچنین دانشجویان هنرمند قرآنی نیز در بخش‌‏های شعر، داستان، معرق کاری و... به رقابت می‎پردازند؛ ۴۵۰ نفر در اختتامیه این رقابت‏‌ها حضور دارند و امیدواریم این روند به توسعه فعالیت های قرآنی منجر شود.

انتهای پیام