مرکز خدمات

حوزه/ رئیس و اعضای هیئت رئیسه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در جامعةالمصطفی، با رئیس جامعةالمصطفی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در نشستی با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع)، با بیان این که شناخته شدن جامعةالمصطفی، مرهون تلاش عزیزان و همکاران المصطفی است، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی با نام آیت‌الله اعرافی در دنیا شناخته شده و جایگاه پیدا کرده است. همواره کوشیده‌ایم ضمن توجه به اقتضائات و شرایط، مسیر رو به رشد گذشته را پی بگیریم.

وی، در ادامه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعةالمصطفی، با بیان این که جامعةالمصطفی کار بی‌نظیری در عرصه بین‌الملل رقم زده است، خاطرنشان کرد: تجلی حضور بین‌المللی حوزه‌های علمیه در قالب جامعة المصطفی، مرهون تلاش مخلصانه المصطفائیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌  عباسی با تأکید بر این که راه‌های نرفته و کارهای انجام‌نشده فراوانی پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت و اخلاص مثال‌زدنی المصطفائیان، گام‌های مستحکمی در پیشبرد اهداف متعالی جامعةالمصطفی برداریم.

رئیس جامعةالمصطفی به گستره حضور طلاب و دانش‌پژوهانی از 130 ملیت جهان در جامعةالمصطفی اشاره نمود و با بیان این که بیش از سه‌هزار استاد و هیئت علمی با مراکز المصطفی در داخل و خارج کشور همکاری می‌کنند، اظهار داشت: جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های بزرگ دانشگاهی عضویت دارد و توانسته است ارتباطات خوبی با مجموعه‌های دانشی جهان برقرار نماید.

وی ضمن اشاره به تحولات نظام آموزشی المصطفی، با بیان این که جامعةالمصطفی امروز 160 رشته آموزشی در شش حوزه دانشی ارائه می‌کند، تصریح نمود: حوزه‌های «فقه و اصول»، «قرآن و حدیث»، «تاریخ، سیره و تمدن»، «حکمت و مطالعات ادیان»، «علوم انسانی» و «فرهنگ و زبان» با زیرمجموعه‌های رشته‌های تخصصی، از برجسته‌ترین حوزه‌های دانشی المصطفی به شمار می‌رود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین‌  عباسی شناخت فرهنگ‌ها را از پیش‌نیازهای فعالیت در عرصه بین‌الملل دانست و یادآور شد: جامعةالمصطفی ضمن تأکید بر حفظ اصالت حوزوی، تقویت نظام سطوح در عرصه‌های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی به ظرفیت‌های آموزشی جامعةالمصطفی در حوزه ادیان و مذاهب اشاره نمود و اذعان داشت: مؤسسه الحکمه، که مجموعه آموزشی کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی به شمار می‌رود، ظرفیت‌های بایسته‌ای در عرصه تعاملات علمی میان‌دانشگاهی ایجاد نموده است.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که جامعةالمصطفی در عرصه‌های پژوهشی و فرهنگی به دست‌آوردهای ارزشمند بسیاری دست یافته است، تصریح کرد: جامعةالمصطفی با راه‌اندازی مراکز پژوهشی تخصصی در داخل و خارج کشور، نشریات علمی و عمومی زیادی ناظر به جامعه مخاطبانی منتشر نموده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌عباسی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های علمی و فرهنگی طلاب جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: آموزش‌های کاربردی، از هدف‌گذاری‌هایی است که به منظور ارتقای سطح دانشی طلاب و دانش‌پژوهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی مرکز امور طلاب و خانواده را از مهم‌ترین حلقه‌های وصل فعالیت جامعةالمصطفی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برشمرد و ابراز داشت: همواره قدردان تلاش و همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با جامعةالمصطفی هستیم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین‌ ربانی ، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، اباعبدالله‌الحسین(ع)، با بیان این که امیدواریم مشمول عنایات اهل‌بیت(علیهم‌السلام) قرار گیریم، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نیز بستر مناسبی برای پاسداشت یاد و خاطره زحمات و برکات ایثارگران انقلاب اسلامی فراهم نموده است.

وی با بیان این که امیدواریم در زمینه معرفی اسلام راستین موفق‌تر از پیش عمل نماییم، اظهار داشت: تشکیل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، از عنایاتی است که به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ ربانی اظهار داشت: در ده سال اخیر گام‌های مؤثری در رشد و اعتلای نهاد روحانیت در جامعه برداشته شده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این که با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، با فراهم‌سازی حداقل‌های معیشت زندگی طلبگی فاصله زیادی داریم، اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به عنوان نهاد حمایتگر، همواره به دنبال تسهیل انجام رسالت‌های الهی نهادهای حوزوی است.