سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ارزشی برابر با تبلیغ انقلاب در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ دارد، از این‌رو طلاب باید به‌عنوان طلایه‌داران دفاع از ولایت با مباحثه جزءبه‌جزء این بیانیه، در راستای تبیین آن در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ایام محرم و در پیش بودن اربعین حسینی، با اشاره به روایتی درزمینهٔ ثواب و برکت زیارت اربعین، اظهار کرد: کسی که در مسیر پیاده‌روی زیارت حرم امام حسین (ع) قدم برمی‌دارد هر قدم او گناهانش را پاک می‌گرداند و هر قدم درجه‌ای به درجات والایش می‌افزاید تا جایی که به ازای این زیارت به ارزش ۲۰۰ حج ثواب و پاداش برای زائران آن حضرت ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: برای نزدیک شدن به خداوند و ائمه اطهار(ع) باید در مسیر سیدالشهدا(ع) گام نهاد و سیره ایشان را در زندگی مدنظر قرار داد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امام زمان (عج) در روزی که خود را به جهانیان می‌خواهد معرفی کند در یکی از پنج ندایی که در آن روز خود را به‌واسطه آن‌ها معرفی می‌کند، خود را فرزند امام حسین (ع) معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: هیچ جا و در هیچ زمانی مانند روز اربعین و در کربلا نمی‌توان این میزان از خدمت بدون چشمداشت مالی و صرفاً برای رضایت الهی به خلق را مشاهده کرد و این محبت به سیدالشهدا (ع) و اشتیاق به خدمت به زائران ایشان را باید به‌عنوان یک نوع سبک زندگی برشمرد.

وی با اشاره به حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» تصریح کرد: با توجه به این روایت باید بدانیم که چراغ راه هدایت تمام انسان‌ها امام حسین (ع) و نهضت عاشورا است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: باید برای رسیدن به قرب و رضایت الهی در مسیر سیدالشهدا (ع) و نهضت عاشورایی گام نهاد و همواره سیره ایشان را ره‌توشه مسیر بندگی دانست.

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: در عزاداری امام حسین (ع) علاوه بر شور حسینی بر شعور حسینی نیز توجه داشته باشید و سیره امام حسین (ع) را مدنظر قرار دهید.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب حوزه علمیه باید خود را وقف علم کنند و در مسیر علم‌اندوزی و تبلیغ دین خداوند از هیچ تلاشی مضایقه نکنند.

وی با اشاره به اینکه در دوران انقلاب افراد شاخصی از حوزویان وصیت‌ها و توصیه‌های حضرت امام خمینی (ره) را در میان اقشار مختلف مردم تبلیغ می‌کردند خاطرنشان کرد: امروز نیز جوانان و در رأس آنان طلاب باید در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ارزشی برابر با تبلیغ انقلاب در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ را دارد، از این‌رو طلاب به‌عنوان طلایه‌داران ولایت باید با مباحثه جزءبه‌جزء این بیانیه، در راستای تبیین آن در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/