بلک

حوزه/ حجت الاسلام بلک از حضور ۲۱۶ نفر خواهر و ۱۳۸ نفر برادر در مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کشور از ۶الی ۱۹مهر، در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام محمد حسین بلک، پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی اصفهان اظهار کرد: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که در ابتدای بنیانگذاری نظام آنچه در نگاه ژرف امام راحل بود منطبق بودن حاکمیت ومشروعیت نظام بر پایه قرآن کریم است.

وی بیان کرد: برای مشاهده جلوه های قرآنی در نظام کافی است نگاهی به قوانین نظام جمهوری اسلامی بیندازیم که برپایه آیات قرآن است و هر قانونی در تضاد با آیات قرآن فاقد مشروعیت در این نظام است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی برای مقابله با نگاه قرآنی از سوی دشمن جنگ ۸ ساله تحمیل شد، ماهیت دشمن درایجاد این جنگ ظالمانه دقیقا در مقابل پایه های الهی و قرآنی نظام اسلامی بود.

وی ابراز کرد: هم قرآن ما را نصرت بخشید که ما پیروز شدیم و هم ما قرآن را با خون خود یاری کردیم، بنابراین برگزاری مسابقات قرآن نمونه عملی شکرگزاری رشادت های ایثارگران تربیت شده در مکتب قرآن است.

وی متذکر شد: باید بدانیم وظیفه ما امروز محدود به برگزاری کرسی های تلاوت قرآن و مسابقات قرآن نیست و در شرایطی که امروز دشمنان انقلاب و اسلام دست اندکار صحنه های دیگر خصومت علیه نظام هستند، باید مقاومت کنیم.

حجت الاسلام بلک عنوان کرد: مسابقات قرآن کریم در چهل ودومین ایستگاه خود به میزبانی اصفهان رسیده است و پس از ۳۰ سال در اصفهان مجدد برگزار می شود.

وی بیان کرد: نمایندگانی از همه استان ها در مرحله فینالیست های مسابقات قرآن کریم  که به میزبانی اصفهان از۶ مهرماه آغاز می شود، حضور دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در دو بخش خواهران وبرادران برگزار می شود و تعداد شرکت کنندگان  خواهران امسال ۱۳۸ نفر برادر و ۲۱۶ نفر خواهران است.

وی توضیح داد: متسابقین قرآن کریم در رشته حفط قرآن شامل  ۱۰ جزء،  ۲۰ جزء و حفظ کامل قرآن به مسابقه خواهند پرداخت.

حجت الاسلام بلک یادآور شد: امتیاز برنامه این دوره از مسابقات برگزاری مسابقه کتابت قرآن کریم برای اولین بار در دیار هنرمندان، شهر اصفهان است که ۲۰ شرکت کننده  در مسجد جامع اصفهان به رقابت خواهند پرداخت.

وی در تشریح تعداد داوران این دوره از مسابقات گفت:  ۵۷ نفر داور در بخش برادران  و ۲۵ نفر داور در بخش خواهران عهده دار بررسی های کیفی مسابقات قرآن هستند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان اذعان کرد: این دوره از مسابقات در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ۶ مهرماه افتتاح و ۱۹ مهرماه اختتامییه برگزار می شود.

وی ادامه  داد: فضای دانشگاهی برای میزبانی مسابقات قرآن انتخاب شد که همزمان با آغاز فصل تحصیل است، قابل به ذکر است در  دو رشته مهم این مسابقات از جمله حفظ و قرائت قرآن اغلب منتخبان از اصفهان بوده اند.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه دراین دوره از مسابقات قرآن کریم، خواهران در۵ رشته و بخش برادر  در ۸ رشته مسابقه خواهند  داد  تصریح کرد: برگزیدگان این مسابقات علاوه بر تجلیل وتقدیر به مرحله بین المللی راه خواهند یافت.

وی بیان داشت: محافل قرآنی در شهرستان ها برگزار می شود و ۲۰ محفل قرآنی در مرکز استان و با محوریت امامزادگان پیش بینی شده است، همچنین برپایی غرفه های قرآنی در پارک ها توسط شهرداری و برگزاری نمایشگاه ها از دیگر برنامه ها است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: هفت کمیته در مسابقات پیش بینی شده که شامل کمیته تشریفات، حراست، رسانه، پشتیبانی، فرهنگی، کمیته فناوری و کمیته خواهران  است، همچنین در بخش اطلاع رسانی عمومی علاوه بر نصب بنر وفضاسازی شهری ائمه جمعه های استان اصفهان در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین اهمیت مسابقات پرداختند.

وی در پایان گفت: نهادسازی در زمینه قرآن را وظیفه خود می دانیم وقصد رقابت با موسسات قرآنی را نداریم، همچنین حمایت و هماهنگی با موسسات قرآن را سیاست خود می دانیم.