سواد مالی

حوزه/ نشست اجتماعی با موضوع «سواد مالی» با سخنرانی زهرا شجاعی، استاد و مشاور حوزه های علمیه خواهران، با حضور کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، شجاعی، در ابتدای این نشست خطاب به حاضرین گفت:در فضای فرهنگی اسلامی و ایرانی نباید اسراف صورت بگیرد، سعی کنید زندگی سالم داشته باشید نه اینکه از زندگی غربی استفاده کنید، بدانید استفاده از غذاهای بسته بندی علاوه برپول دادن صرف هزینه، در واقع  شما سرطان را خریداری کرده اید.

وی گفت: در سواد مالی، سواد عاطفی هم دخیل است، سعی کنید در خرج کردن مدیریت داشته باشید و درست و بجا خرید کنید.

استاد حوزه با اشاره به این آیه شریفه از قرآن «وان المنذرین اخوان الشیاطین» گفت: یکی از اهداف کلاسهای خلاقیت این است که  تولید دورریزها کم شود و به حداقل برسد، باید حواسمان به دور ریزهایمان باشد، چرا در سطل زباله یک مذهبی پوست میوه و باقیمانده غذا و خرده شیشه و پلاستیک و...باید با هم باشد؟ 

وی در پایان افزود: یکی از راههای کم کردن اسراف و مصرف گرایی و همچنین فعالیت اقتصادی برای بانوان، در آمد زایی خانگی می باشد آن هم بدین شکل که به عنوان مثال، خانمی که می تواند رب بپزد، دیگری می تواند خیاطی کند و....در نتیجه از همین طریق می توانند، تبادل اطلاعات و در آمدزایی داشته باشند.

انتهای پیام/