حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا

حوزه/ حجت الاسلام حسینی کیا گفت: گاهی نظارت بر بازار بسیار ضعیف است و با وجود اینکه نیازهای داخل را می شناسیم برای تولید آن اقدام نمی کنیم و حتی حاضریم کالا با قاچاق به کشور وارد شود اما در داخل تولید نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، در رادیو گفتگو، با موضوع «دشواریهای تنظیم بازار تبیینی بر رویکردهای ویژه نقشه راه تنظیم بازار کشور»، به نقاط ضعف تنظیم بازار در کشور اشاره کرد و گفت : افق و چشم انداز آینده بازار محدود بوده است و نتوانسته ایم به درستی درباره چند سال آینده برنامه ریزی کنیم .متاسفانه با وجود اینکه اسناد بالادستی زیادی در کشور داریم اما در عمل راه گشا نبوده است.

وی افزود : تولید کنندگان و کشاورزان کشور برنامه منسجمی برای تولید کالا و کشت محصول ندارند ، به همین دلیل یک سال با انبوه گوجه فرنگی و سال بعد با کمبود شدید و افزایش قیمت این محصولات مواجه می شویم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ابراز تاسف از عدم توانایی بازاریابی در داخل و خارج کشور ، خاطر نشان کرد : ما باید متناسب با نیاز داخل کشور و بخش صادرات ، محصول کشت کنیم علاوه بر تامین بازار داخلی ، در عرصه بین الملل نیز بازار قدرتمندی داشته باشیم .

حجت الاسلام حسینی کیا درخصوص ضعف نظارتی در حوزه تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد : از آنجایی که برای کشت از منابع آب کشور که حق الناس است استفاده می شود ، کشاورز حق ندارد هر آنچه که دوست دارد کشت کند بلکه باید آنچه که نیاز کشور است را تولید کند. متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی کشت و زرع در کشور نتوانسته این عرصه را به صورت جدی ساماندهی کند.

وی در ادامه مصاحبه تلفنی با رادیو گفت و گو خاطر نشان کرد : در بخش هایی از بازار نظارت و کنترل بسیار ضعیف است و با وجود اینکه نیازهای داخل را می شناسیم برای تولید آن اقدام نمی کنیم و متاسفانه در برخی از موارد حاضریم کالا با قاچاق به کشور وارد شود اما در داخل تولید نشود .

حجت الاسلام حسینی کیا به وجود ضعف های قانون گذاری اذعان کرد و گفت : دولت می تواند پیشنهادات خود در خصوص تصویب برخی قوانین، در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند.

وی در خصوص عملکرد کمیسیون صنایع و معادن توضیح داد : موضوع تسهیل صادرات از جمله مسائلی است که برای بحث درباره آن، جلسات متعددی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شده است که بخشی مربوط به معافیت های این حوزه است . همچنین اخیرا با همکاری این کمیسیون و وزارت صمت نمایشگاهی برای صنعت خودرو برپا شده است که در آن بر خلاف همیشه که توانمندی ها به نمایش درمی آید ، نیازهای این حوزه مطرح شده است تا برای آن چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/