مسجد دیگری در آلمان هدف حمله کوکتل مولوتف قرار گرتف

 حوزه/ در حالی که حملات علیه مسلمانان ترک تبار در آلمان اخیرا افزایش یافته، یکشنبه شب یکی از مساجد سازمان دیبیت در دورتموند مورد حمله کوکتل مولوتف قرار گرفت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، مهاجمان اواخر یکشنبه شب یک مسجد متعلق به مسلمانان ترک در شهر دورتموند آلمان را با کوکتل مولوتف هدف حمله قرار دادند، که به لطف مداخله اولیه خسارات مادی اندکی در این تهاجم به بار آمد.

این مهاجمان که مسجد اوینگ متعلق به اتحادیه امور مذهبی ترکی اسلامی (دیبیت) را مورد حمله قرار دادند، گمان می رود متعلق به گروه های جناح راست افراطی یا هواداران سازمان تروریستی پ. ک.ک باشند.

 براساس این گزارش ، واکنش فوری برای خنثی کردن آتش ناشی از کوکتل مولوتوف های پرتاب شده به سمت مسجد از تلفات احتمالی جلوگیری کرد. پلیس آملان گفته تحقیقاتی در این زمینه را آغاز کرده است.

اخیرا حامیان این گروه تروریستی و نیروهای آنان به مساجد و مراکز متعدد متعلق به ترک ها در آلمان حمله می کنند. از تاریخ 9 اکتبر تا به حال حداقل 14 حمله توسط حامیان این سازمان در سرتاسر آلمان علیه مسلمانان ترک تبار اتفاق افتاده اند.

در تازه‌ترین حمله ای که در شهر لودنشید آلمان در تاریخ 16 اکتبر صورت گرفت ، چهار ترک زخمی شدند. سخنگوی پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از مجروحان این حادثه مردی 50 ساله بود که توسط یکی از مهاجمین چاقو خورده است.

این درحالی است که ترکیه عملیات نظامی آغاز کرده تا مرز خود با سوریه را از عناصر تروریست پاک سازی کرده و منطقه امنی برای پناهندگان سوری ایجاد کند تا بتوانند به خانه های خود بازگردند.

هواداران پ.ک.ک نیز پیش از این چندین مسجد دیگر در بخش های مختلف آلمان  را که تحت سرپرستی دیبیت قرار داشت هدف قرار داده بودند.

پ.ک.ک - که ترکیه ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری شده اند - بیش از 30 سال است که انجام عملیات  های تروریستی مبادرت می کند.