نخستین مسجد شهر کارمل در کالیفرنیا تا سال 2020 ساخته می شود

حوزه/ یک مقام هیات مدیره مرکز اسلامی اسلام در شهر کارمل اعلام کرد که نخستین مسجد این شهر که در حال ساخت  و ساز قرار دارد تا اوایل سال۲۰۲۰ آماده استفاده می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از youarecurrent، بنیاد السلام در حال ساختن نخستین مسجد شهر کارمل در شهرستان مونتری در ایالت کالیفرنیای آمریکا می باشد و این مسجد در یک محل ۱۵ هکتاری در شمال غربی کارمل در حال ساخت است.

اشهر مدنی عضو هیات مدیره السلام گفت: مرکز زندگی اسلامی قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۰ آماده بهره برداری شود. برخی از کارهای مدنی آن مانند نصب حصار و محوطه  

این پروژه در ۲۵ نوامبر به منظور ایجاد پارکینگ در سمت غربی از شورای شهرسازی درخواست مجوز داده است.

در فوریه ۲۰۱۸ هنگامی که هیات شهرسازی این پروژه را بررسی کرد، مشارکت مردم برای رای دادن به این پروژه  به قدری زیاد بود که جلسه به جای تالار شهر در یک استادیوم برگزار گردید. بخش نظرات عمومی این نشست تقریباً پنج ساعت به طول انجامید تا اینکه در نهایت نمایندگان مردم با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع مسجد رای دهند.

تقریباً دو ماه بعد ، گروهی از ساکنان مجاور طرح دعوی کردند و از دادگاه خواستند تا تصمیم شورا را از نو بررسی کند ، اما در ماه مارس یک قاضی دادگاه تجدید نظر این چالش را فاقد اعتبار دانست.

مدنی در این خصوص گفت: ما حاضریم به هر گونه نگرانی یا سئوالی که همسایگان دارند پاسخ دهیم. می خواهیم یک همسایه خوب در اینجا برای مردم باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از ایجاد این مرکز اسلامی اجتماعی، این محل به مکانی برای برگزاری اجتماعات تبدیل گردد.