تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهاءالدینی در مسجد اعظم قم

حوزه/ امام جمعه تهران و استاد اخلاق حوزه، بیان کرد: پس از تحمل فشارها و ایستادگی در مسیر حق، پیروزی حتمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت سالگشت ارتحال آیت‌الله العظمی بهاءالدینی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ویژگی و خصوصیات اخلاقی آیت‌الله العظمی بهاءالدینی گفت: این عالم ربانی زندگی بسیار ساده‌ای داشت و تا آخر عمر نیز در همان منزل کوچک و ساده زندگی کرد و اهل دنیا نبود و به معنای واقعی به تاسی از امیرالمؤمنین(ع) دنیا را طلاق داده بود.

وی در ادامه با ارایه یک بحث قرآنی و با اشاره به مسئله امامت یادآورشد: منصب امامت منصبی قرآنی است که خداوند به خاصان درگاه اش عطا می فرماید. خداوند در قرآن بیان می کند که وقتی قصد داشت به حضرت ابراهیم(ع) امامت را بدهد از وی آزمون‌های سختی گرفت و او را به آزمایش های بزرگی افکند.

این استاد اخلاق حوزه یادآورشد: ملت اگر سرنوشت خود را به کسی بسپارد که آزمونی نداده است، علاوه بر مشکلات ،آسیب‌های فرهنگی و سختی ومشقت در موضوعات مختلف ایجاد می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران با ذکر این مطلب که خرابی آسان ولی ساختن خرابی بسیار مشکل است، یادآورشد: در یک‌شب می‌توان خراب کرد، ولی برای آبادی به این سادگی‌ها ایجاد نمی‌شود، برای همین موضوع است که قرآن کریم به ما هشدار می‌دهد که چرا کاری را به نااهل می‌دهید که به مقدسات شما بتازد و برای ایجاد دوقطبی تلاش کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صدیقی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم و حضرات معصومین در روایات کثیری به اهمیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر تاکید فرموده اند؛ نگامی‌که امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای ترک شود خداوند اشرار را بر شما مسلط کرده و دعای شما مستجاب نمی‌شود و خودکرده را تدبیر نیست.

وی با تأکید بر لزوم ایستادگی در برابر دشمن تصریح کرد: تا فشار و تحریم و مشکلات را تحمل نکرده و در برابر شرق و غرب با خون خود مقاومت نکنیم موفق نمی‌شویم؛ باید حواسمان باشد تا مبادا برما نفوذ کنند،نفوذی‌ها آبروی عمامه و حوزه را می‌برند، باید جان و مال و آبروی خود در راه امام زمان(عج) بدهیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صدیقی گفت: مقام معظم رهبری حکیم زمان است و 30 سال است که پس از امام راحل با توجه به همه فتنه و مشکلات پرچم را در اوج قدرت حفظ کرده است، قدرت رهبری و خون پاک محسن حججی سبب اقتدار انقلاب اسلامی‌شده است.

وی با اشاره به آثار برکات انقلاب اسلامی افزود: یک‌زمان هیچ‌کسی جرائت نداشت نام آمریکا را ببرد، ولی امروز پهپاد این کشور را ساقط کردیم وداعش که از سوی آمریکا حمایت می‌شد را نابود کردیم.