سردار مرتضوی

حوزه/ فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) با بیان اینکه اصلی ترین محور وحدت، اطاعت محض از فرمان اولی الامر است، گفت: برای اینکه در گام دوم انقلاب در موضوع خودسازی و جامعه سازی و تشکیل تمدن بزرگ جهانی اسلام شرایط را فراهم کنیم، می بایست اطاعت از اولی الامر توسط علما تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار مرتضوی، پیش از ظهر امروز در همایش «پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی» در جمع روحانیان شیعه و سنی استان های خراسان با تاکید بر اینکه همه جهان اسلام در حال تبدیل شدن به یک امت واحده هستند و میان شیعه و سنی تفاوتی وجود ندارد، اظهار کرد: امروز بازدارندگی ما موجب شده که دشمنان حتی جرات شلیک یک سلاح انفرادی به سمت ما را ندارند و در شرایطی هستیم که زیر چتر وحدت و هدایت های رهبری در امنیت کامل به سر می بریم.

وی افزود: اگر هر از گاهی ندایی خلاف آن از جانب عناصر سر سپرده بر می آید با تبیین امر وحدت در کوتاه زمانی در نطفه خفه می شود.

مرتضوی یادآور شد: در طول تاریخ پای ایرانیان فقط دو مرتبه به سواحل مدیترانه باز شده که یک بار در دوران کوروش با لشگرکشی بوده و یک مرتبه نیز در دوران ما به واسطه هدایت های رهبری در جهان اسلام رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز اصلی ترین محور وحدت، تکیه، توجه و اطاعت محض از فرمان اولی الامر است، گفت: برای اینکه در گام دوم انقلاب در موضوع خودسازی و جامعه سازی و تشکیل تمدن بزرگ جهانی اسلام شرایط را فراهم کنیم می بایست اطاعت از اولی الامر توسط علما تبیین شود.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) با بیان اینکه در رسیدن به تمدن جهانی اسلام محور وحدت اصلی ترین نیاز و ضرورت است، ابراز کرد: همه بزرگان و مذاهب باید در این تمدن نقش آفرینی کنند تا بشریت از حلاوت و طعم شیرین آن استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه هفته وحدت یک امر شکلی نیست، بلکه ضرورتی برای اسلام است، گفت: در حالی که علما و روحانیون شیعه و سنی برای وحدت امت اسلام تلاش می کنند و دشمنان به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه میان صفوف علمای اصیل اسلام هستند.

مرتضوی با بیان اینکه دشمنان، راه رسیدن به مراتب علمی و تاثیرگذاری بر افکار و ارزش های شیعه و سنی را مطالعه می کنند تا در جهت ایجاد شکاف حرکتی را برنامه ریزی کنند، گفت: مدیریت، هوشمندی و درایت روحانیان شیعه و سنی باید به جامعه منتقل شود تا آسیبی به اجتماع اسلامی نرسد.

وی با بیان اینکه یکی از ضرورت های امروز وحدت عملی است، اظهار کرد: همانطور رهبر معظم انقلاب اهانت به مقدسات را حرام شرعی اعلام می کنند و آیت الله سیستانی برادران اهل سنت را جان شیعه می دانند، باید این نگاه را به جامعه منتقل کرد.

مرتضوی با بیان اینکه خدمت و امنیت در سایه وحدت امکان دارد، به سالروز شهادت شهید سردار شوشتری و تلاش وی در ایجاد وحدت و انجام خدمت اشاره و خاطر نشان کرد: همه مسئولان و علمای شیعه و سنی به دنبال این هستند که در سایه وحدت به مردم خدمت رسانی شود و در نتیجه امنیت پایدار شکل گیرد که امروز نیز این امنیت به واسطه وحدت و خدمتگزاری برقرار می باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵