مدرسه علميه الزهرا(س)كلاردشت

حوزه/ خانم فیروزجائی گفت: انسان منتظر برای تداوم هدایتش، نیازمند استقامت است تا مشمول هدایت‌های برتر از محصول استقامت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم فیروزجائی در نشست  طلاب مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) کلاردشت با اشاره به وظیفه منتظران در زمان غیبت، بیان کرد: یکی از وظیفه ما در این دوران، کسب معرفت است که یکی از راه های تحقق آن طبق بیانات آیت الله جوادی آملی در کتاب" امام مهدی موعود" قرائت به ادعیه وارده در زمان غیبت است.

وی افزود: برخی از این دعاها، آرزوهای امام زمان(ع) در حق ما است که توفیق بندگی و دوری از معصیت را پیدا کرده و در راه به دست آوردن یک جامعه ایده‌آل و زمینه‌ساز برای امر ظهور، تلاشی در خود تحسین داشته باشیم.

فیروزجائی تصریح کرد: دقت در مضامین ادعیه و عمل به آنها، یکی از راه‌ های تحقق آرزوها و جلب رضایت امام عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) از انسان منتظر است؛ رضایتی که خشنودی خدای متعال را در بر دارد.

استاد حوزه خواهران مازندران ادامه داد: اولین فراز یکی از دعاهای منتسب به امام زمان(عج) " اللهم الرزقنا توفیق الطاعة و بعد المعصیة و ... است که در آن، ۵ وظیفه  منتظران در دوران غیبت را بیان می کند و اولین چیزی که در این دعا از خدا خواسته شده توفیق اطاعت است که از جمله راه های تحقق آن، اطاعات از پدر و مادر وخدمتگزاری به مردم است.

وی اضافه کرد: دومین وظیفه انسان منتظر، دوری از معصیت در زمانی که در معرض آن قرار می گیرد؛ که باید پناه به خدا برده و از او بخواهیم زمینه گناه را  از ما دور کند.

فیروزجائی اظهار کرد: در فراز دیگر این دعا، نیت صادق از پروردگار است تا حرف و کلاممان  تنها برای رضای او باشد، زیرا  مسجد قشنگی مثل ضرار، به دلیل نیت خدائی نداشتن، خراب شده و چیزی از آن باقی نماند؛ اما مسجد قبا به دلیل نیت خالص بانیان آن، پا برجا مانده است.

استاد حوزه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: کرامت، صفتی برازنده برای انسان است که در قران کریم به آن اشاره شده و انسان منتظر برای تداوم هدایتش، نیازمند استقامت است تا مشمول هدایت‌های برتر از محصول استقامت شود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸