نشست مدیران مدارس علمیه و جمعی از ائمه جمعه کرمانشاه با حجت الاسلام و المسلمین دکتر زمانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی در نشست مدیران مدارس علمیه و ائمه جمعه کرمانشاه، گفت: هرچند مشکل کمبود بودجه گریبانگیر حوزه های علمیه شده است، اما این به منزله عدم فعالیت و تحرک علمی و آموزشی نیست و اگر وضعیت از این هم بدتر شود، همۀ ما سرباز حضرت ولی عصر(عج) خواهیم بود و کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، نشست مدیران مدارس علمیه استان کردستان با حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور، عصر چهارشنبه، در محل مدیریت حوزه استان برگزار شد.

در این نشست مدیران مدارس علمیه و برخی از ائمه جمعه استان کرمانشاه، بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه های علمیه خصوصاً تبیین «گام دوم انقلاب» و انقلابی بودن حوزه‌های علمیه تاکید کردند و گزارشی از وضعیت آموزشی مدارس را ارائه دادند.

 حجت الاسلام والمسلمین زمانی نیز  در خصوص راهکار مقابله با فرقه های نوظهور و کسانی که به دنبال ترویج باستان گرایی هستند، گفت: حوزه استان می تواند از ظرفیت مبلغان آشنا به ادیان و فرق استفاده کنید.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: در آموزش طلاب از اساتید مجرب و اعزامی از قم و بومی استان که صلاحیت علمی، تهذیبی و انقلابی دارند، بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: هرچند مشکل کمبود بودجه گریبانگیر حوزه های علمیه شده است، اما این به منزله عدم فعالیت و تحرک علمی و آموزشی نیست و اگر وضعیت از این هم بدتر شود، همۀ ما سرباز حضرت ولی عصر(عج) خواهیم بود و کار را انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه با بیان اینکه برای رفع مشکلات، از ظرفیت خیرین و مومنین و موقوفات حوزوی استفاده  شود، اظهار کرد: مدیریت قبلی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همکاری خوبی در خصوص عواید موقوفات حوزوی  و کمک به مدارس علمیه داشت  و مدیریت فعلی هم در مسیر رشد و توسعۀ مدارس علمیه پای کار است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه نسل نوجوان و جوان ما در اختیار آموزش و پرورش است و باید در عرصه تربیتی ورود جدی داشته باشیم، گفت: بر اساس تلکیف باید در بین دانش آموزان بود و از سرنوشت تربیتی و پرورشی آنان غافل نبود، چون در برابر آینده سازان جامعه مسئولیم.

وی در پایان گفت: به لطف الهی و با تلاش مدیریت حوزه های علمیه، تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پروش منعقد شده است و قطعاً تربیت اسلامی و تقویت اعتقادات دانش آموزان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام