حجت الاسلام رحمانی سبزواری

حوزه/ مخبر کمیسیون توسعه علم و ارتقای پژوهش گفت: پژوهش و تحقیق باید پرسش ها را پیدا کند و به آنها پاسخ دهد . پژوهش و آموزش باید به صورت توامان در کنار هم حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رحمانی پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در موسسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: پژوهش و تحقیق باید پرسش ها را پیدا کند و پژوهش و آموزش باید به صورت توامان در کنار هم حرکت کنند.

وی افزود: اهتمام به پژوهش در کنار آموزش حوزوی و برنامه ریزی در جهت فراگیر شدن آموزش های پژوهشی در میان اساتید و طلاب و اصلاح متون درسی همراه با این پژوهش ها یکی از ماده های این کمیسیون است.

مخبر کمیسیون توسعه علم و ارتقای پژوهش گفت: حمایت از اساتید، طلاب و نخبگان و تقویت انگیزه درسی و ارتقای رتبه اساتید ماده دوم، کشف روش استنباط در دانش های دیگر همانند دانش فقه، تاکید بر کیفیت محوری در آموزش به جای کمیت محوری، تولید علم و نظریه پردازی ماده های سه و چهار است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی یادآور شد: تلاش برای پاسخگویی به شبهات مطرح در فضای مجازی، اهتمام به آینده پژوهشی و مواجهه فعال با پرسش های بنیادی و دفاع فعال از اساتید، توسعه دروس خارج و فقه معاصر و تهیه امکانات برای اساتید کارآزموده از مواد دیگر کمیسیون است.

وی تاکید کرد: حمایت از تحقیقات علمی موثر، تقویت جایگاه نشریات علمی وتوسعه آن ها، ترویج نگارش مقاله های علمی، ارتقای دانش های پایه و توسعه شبکه های علم و فناوری، تاسیس رسانه مستقل علمی حوزوی در حوزه ملی و بین المللی با هدف اطلاع رسانی دستاوردها نیز ماده های دیگر است.

مخبر کمیسیون توسعه علم و ارتقای پژوهش خاطرنشان کرد: ماده های دیگر نیز حول مباحث توجه تبدیل دانش به سرمایه اقتصادی و توجه به مدیریت علم در حوزه های علمیه می چرخد.