حجت الاسلام نظیری - مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان

حوزه/ امروز پایگاه سلامت اجتماعی در سطح استان راه اندازی شده که طلاب و فضلا، ورود مؤثر در مسائلی همچون اعتیاد، طلاق، اختلافات خانوادگی و ... داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام محمدهادی نظیری در جلسه طلاب و فضلای همدانی مقیم قم که صبح امروز در مسجد مصطفی خمینی (ره) قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و اعیاد پیش رو، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام امانت دار امانت بزرگ از سلسله انبیاء بوده و بیش از ۵۵ قرن تلاش و مجاهدت انبیاء و اولیای الهی، ثمره ای بود که به دست وجود مقدس و نورانی پیامبر خاتم قرار گرفت و آن امانت امروز در دستان ماست و ایشان نظاره گر فعالیت های ما در این پیچ تاریخی می باشند.

وی ابراز داشت: امروز برای تحقق آرزوی انبیاء و اولیاء الهی که همان ظهور حضرت حجت (عج) است، یک گام بیشتر نمانده و باید برای تحقق آن تلاش نماییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه به یکی از سخنان امام خمینی (ره) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امام راحل فرمودند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست؛ انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (عج) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ به دنبال دارد؛ باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی خود را در ادامه هرچه بهتر مردم بنماید؛ اما بدان معنا نیست که از اهداف عظمی انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف نماید؛ مردم عزیز ایران باید سعی کنند سختی ها و فشارها را برای خدا پذیرا گردند تا مسئولان بالای کشور به وظیفه اساسی که نشراسلام در جهان اسلام است، برسند».

حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: هدف ما این است که در یک انسجام تشکیلاتی، تابع امر ولایت و تحت زعامت نماینده رهبر انقلاب در سطح استان بتوانیم در گام دوم انقلاب به سمت تشکیل جامعه اسلامی و تمدن اسلامی حرکت نماییم.

وی در ادامه به ارائه گزارش از فعالیت ها پرداخت و بیان داشت: در حال حاضر یک هزار و ۲۵ روستا در سطح استان همدان وجود دارد که قریب به ۵۰۰ روستا دارای بیش از ۱۰۰ خانوار جمعیت بوده و تقریبا در ۲۰۰ روستا روحانی حضور دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: امروز ۱۶ مدرسه علمیه و ۱۷۰۰ مسجد در سطح استان هست که ۴۲۰ مسجد در فضای شهری است و درصد بالایی از این مساجد شهری، دارای امام جماعت است که حاصل تلاش و زحمات آیت الله موسوی همدانی است.

حجت الاسلام نظیری ابراز داشت: قریب به ۲۵۰۰ مداح در سطح استان ساماندهی شده اند که ۶۰۰ نفر از آنان از بانوان هستند؛ همچنین ۴۷ کانون فرهنگی تبلیغی، دو انجمن اسلامی، ۱۶۵ خانه عالم، ۴۲ خانه قرآنی شهری، ۱۵۴ خانه قرآنی روستایی، ۸۳ مؤسسه قرآنی و ... در سطح استان وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: پتانسیل بسیار خوبی در مساجد و هیئات مذهبی در اختیار طلاب و روحانیون است که می توانند با ظرفیت خود از این فضا استفاده نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: امروز پایگاه سلامت اجتماعی در سطح استان راه اندازی شده که طلاب و فضلا، ورود مؤثر در مسائلی همچون اعتیاد، طلاق، اختلافات خانوادگی و ... داشته اند.

حجت الاسلام نظیری بیان داشت: فضای سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک مجموعه هدفمند اثرگذار در فعالیت های فرهنگی-تبلیغی، هیچ تناسبی با حوزه مأموریتی و اهداف تعریف شده در سازمان ندارد؛ طلاب و فضلا هم باید ناظر بر فعالیت ها باشند؛ هم همراه و پشتیبان فعالیت های این سازمان باشند.

وی اظهار داشت: ما تا پایان سال جاری، این آمادگی را داریم که ۳۰ طلبه موفق و آشنا به وظایف امامت را پذیرش نموده تا در سطح استان فعالیت نماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ابراز داشت: اگر فضلای همدانی مقیم قم در سطح استان حضور یابند، بسیار مناسب است؛ اما اگر هم برنامه ای برای آمدن ندارد، می تواند کمک حال ما در موضوعات گوناگون باشد.