هفته وحدت

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه تهران با اشاره به راهکارهای ایجاد وحدت در جوامع اسلامی، گفت: آنچه برای ما در هفته وحدت بسیار دارای اهمیت است، تمرکز بر مشترکات و همچنین کم رنگ کردن موارد افتراق است.

حجت الاسلام عاشوری، معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تبریک میلاد پیامبر ختمی مرتبت و هفته وحدت، با بیان لزوم هفته وحدت در پیشگیری از تفرقه بین المذاهب اظهار داشت:  دشمن از ابتدای شکل گیری دین مبین اسلام به دنبال تفرقه و ایجاد دشمنی بین فرق اسلامی بوده است و متاسفانه در زمان حاضر در این امر موفق بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه اشتراکات فرق اسلامی آن قدر فراوان است که موارد افتراقی در مقایسه با آن ها بسیار ناچیز است، البته متاسفانه دشمن بر همین نقاط بسیار ناچیز افتراقی تمرکز کرده است و تفرقه بین مذاهب اسلامی را تشدید کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه تهران با اشاره به راهکارهای ایجاد وحدت در جوامع اسلامی، اظهار کرد: آنچه برای ما در هفته وحدت بسیار دارای اهمیت است، تمرکز بر مشترکات و همچنین کم رنگ کردن موارد افتراق است.

وی خاطر نشان کرد: علمای آگاه به زمان حتی در سده های قبل نیز برای ایجاد وفاق و وحدت بین علمای شیعه و سنی اهتمام داشتند و در این زمینه می توان از افرادی مانند سید جمالدین اسد آبادی و حضرت امام خمینی(ره) یاد کرد. همچنین بخصوص باید از مقام معظم رهبری در زمینه وحدت مسلمین و فرق مذاهب اسلامی ویژه یاد کرد. چه آن زمانی که قبل از انقلاب در تبعید بودند و چه در بعد از انقلاب که رهبری جامعه اسلامی را در دست گرفتند در ایجاد وحدت بین مسلمین رهنمود های راهگشایی را فرمودند.

حجت الاسلام عاشوری، رهبر معظم انقلاب را پرچمدار وحدت دانست و اظهار کرد: تشکیل مجمع تقریب مذاهب یکی از اساسی ترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای حرکت در مسیر تحقق وحدت اسلامی است. الحمدالله دیده می شود علمای آگاه به زمان تلاش استکبار را در زمینه تفرقه و ایجاد فتنه بین فرق اسلامی درک کرده اند و با اقدامات مثبت، برای اتحاد فرق اسلامی کوشش و تلاش می کنند.

خبرنگار: سعید امیری