حجت السالام عابدینی

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: رئیس جمهور در مورد شیوه رفتار و سیره رسول اسلام(ص) در مواجهه با کفار اظهار نظری کردند که صددرصد غیرکارشناسانه و بدون مطالعه بود و اگر کسی آیات قرآن را بداند به خود اجازه تفسیرهای اشتباه نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی  استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد،  با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: ما همیشه در جلسات با دو نوع موضوع مواجه هستیم که یک نوع آن موضوعات رسمی و اعلام شده و متعارف جلسات است، اما گاهی مسائل مهم دیگری پیش می‌آید که به عنوان موضوع غیرمترقبه مطرح می‌شود همچون اظهارنظرهایی که اخیرا رئیس جمهور کردند.

 نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: رئیس جمهور در مورد شیوه رفتار و سیره رسول اسلام(ص) در مواجهه با کفار اظهار نظری کردند که صد درصد غیرکارشناسانه و بدون مطالعه بوده و اگر کسی آیات قرآن را بداند به خود اجازه تفسیرهای اشتباه نمی‌دهد، این اشتباه رئیس جمهور به آن اشتباه بسیار بدی که گفت امام حسین(ع) با عمر بن سعد مذاکره کرد، شباهت دارد که این اظهارنظر در مورد پیغمبر از آن هم بدتر بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی راه وحدت و برادری را به ما یاد دادند و فرمودند؛ "اسلام آمریکایی، شیعه انگلیسی، اینها هستند که بر طبل اختلافات می‌کوبند."

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند که اگر خدا بخواهد یک بنده ای خیر ببیند به گونه ای دلش به اسلام گره می‌خورد و نسبت به اسلام دید باز پیدا می‌کند که اسلام را قطعه قطعه و بریده بریده نمی‌بیند بلکه به همه مجموعه اسلام نگاه می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر این مقام معنوی بر دل بنده‌ای بتابد زبانش نسبت به بیان حق گویا می‌شود یعنی آنچه را که می‌گوید در دلش به آن اعتقاد داشته ‌است و به آن هم عمل می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین عنوان کرد: هرگاه این سه مرحله یعنی بیان حق، اعتقاد قلبی نسبت به حق و عمل به حق در فردی جمع شد اسلام او نیز کامل و ارزشمند خواهد بود و اگر به همین حال بمیرد به راستی به عنوان یک مسلمان حقیقی مرده است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: براساس آیه ۱۸ سوره جن، مساجد برای خداست، بنابراین امام جماعت و هیئت امنا مالک مسجد نیستند و بانی مساجد نیز پس از احداث مسجد برای خدا، باید آن را به خدا هم واگذار کند.

 وی ادامه داد:  همه مشکل مساجد این است که نظرات ما با آنچه خدا فرموده است، اختلاف دارد بنابراین اگر این اختلاف حل شود همه مشکلات نیز رفع می‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: براساس آیه ۱۸ سوره توبه نیز هر جایی که عالمی مومنانه و موحدانه پای کار مسجد باشد آن مسجد نیز می‌درخشد، اما اگر اداره مساجد را با ریا و امیال دنیایی خودمان درآمیخته و از اخلاص و توحید دوری شود کار مسجد نیز درست نمی‌شود.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تاکید کرد: اگر هر مسجدی در هر جایی بدون توجه به این مسائل ایجاد شود در حقیقت سالن ساخته شده نه مسجد، زیرا مسجد دارای روح و معنویت است. مسجد در واقع مصوبه خدا را می‌خواهد، بنابراین مسجد باید دارای روح و برکت باشد که اگر مسجد خدایی باشد دارای برکت نیز خواهد بود.

 وی بیان کرد: ما باید مساجد را به نیازهای عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تجهیز کنیم، چراکه اگر به طور مثال کتب درسی مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان در کتابخانه مساجد گنجانده شود آنها هم به حضور در مساجد برای مطالعه تشویق می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اگر در مساجد کتابخانه تاسیس کنیم ضمن اینکه دانشجویان و به ویژه دانش‌آموزان را از همان سنین کم به حضور در مساجد هدایت کردیم، فرهنگ عمومی و غیرعمومی را نیز اصلاح بخشیده و در مقابل تهاجم فرهنگی موضع گیری کردیم و هم علم و دانش و مطالعه را رونق داده‌ایم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید به خدمات فرهنگی و معنوی در مساجد تنوع ببخشیم، بیان کرد:  قبل از انقلاب حماسه غدیرخم به صورت تئاتر در مساجد اجرا شد که همه از آن استقبال کردند؛ لذا مسجدفقط جای اقامه نماز نیست و اگر چند مسجد فعال و زنده در شهر قزوین داریم به این دلیل است که فقط در مسجد به نماز جماعت رضایت داده نشده است.

 وی ادامه داد: در مساجد نیاز به فرم ارزیابی از عملکرد امام جماعت داریم همچنین ارزیابی بخش ساختمان و سخت افزار مسجد و همچنین ارزیابی خادم و افراد دخیل در مساجد ضروری است و تا زمانی که این فرم ارزیابی ساماندهی نشوند مسائل ظاهری و باطنی و معنوی مساجد را نمی‌توان مهندسی کرد.

 

انتهای پیام