محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه خوی

حوزه/ در سال در حدود ۲۵۰۰نفر در دوره های مرکز جامعه ‌القرآن‌ و اهل ‌البیت(ع) همدان شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، طاهره روشنیان ‌مدیر واحد خردسالان جامعه ‌القرآن‌ و اهل ‌البیت(ع) همدان، ظهر امروز در گردهمایی قرآنی منهاج‌النبی در حسینیه امام خمینی(ره)، با بیان این که جامعه ‌القران‌ همدان در سال ۸۱ در سه واحد تأسیس شد، گفت: با گذشت حدود ۱۸ سال از تاسیس این مجموعه واحد خردسالان توانسته در ۳۰ نقطه از شهر و روستاهای همدان شعبه داشته باشد.

وی افزود: از افتخارات این موسسه تربیت ۱۲۰ حافظ کل قرآن است که این مرکز را تبدیل به بزرگترین مرکز حفظ قرآن در رده سنی کودک و نوجوانان در کل کشور تبدیل کرده است.

‌مدیر واحد خردسالان جامعه ‌القرآن‌ و اهل ‌البیت(ع) همدان، هدف اصلی این مرکز را تربیت نیروهای متخصص در زمینه قرآن برای زمان ظهور حضرت حجت(عج) دانست و گفت: در سال حدود ۲۵۰۰نفر در دوره های مرکز شرکت می کنند.

روشنیان به موفقیت های به دست آمده توسط شرکت کنندگان در دوره های مختلف جامعه ‌القرآن‌ و اهل ‌البیت(ع) اشاره کرد و افزود: ۸۲۷ نفر از قرآن ‌آموزان در آزمون ارشاد و اوقاف پذیرفته شده‌اند که ۴۵۰ نفر از آنها توانستند نمره بالاتر از ۹۰ را کسب کنند.

وی ادامه داد: ۱۱۳ نفر نیز گواهینامه حفظ ۵ تا ۳۰ جزء قرآن را دریافت کرده اند و همچنین از بین ۱۷ نفر حافظ کل قرآن در سال ۹۸، ۹ نفر موفق به کسب رتبه های برتر و قبولی در رشته هایی با تقاضای بالا در کنکور سراسری شده اند.

‌مدیر واحد خردسالان جامعه ‌القرآن‌ و اهل ‌البیت(ع) همدان با گلایه از برخی از مسئولان، ساختمان این مرکز را استیجاری اعلام کرد و یادآور شد: این مشکل از روزهای اول تاسیس نیز وجود داشته و دارد و لذا از خیران عزیز شهر می‌خواهیم که ما را در تأمین مکان یاری کنند.

انتهای پیام