عشایری

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: آنچه باعث موفقیت پیامبر اکرم(ص) در تبلیغ دین شد، جاذبه شخصیتی و اخلاق حسنه ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عشایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: پیامبر رحمت چه به عنوان یک پدر یا همسر و چه به عنوان یک مبلغ دین و یا حتی شهروند جامعه اسلامی و همسایه و غیره، دارای جذابیت شخصیتی بود و این نکته ای است که ما باید چه در مناسبات فردی و چه مناسبات خانوادگی و اجتماعی از منظر الگوگیری از سیره و سبک زندگی حضرت، به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: جالب و درس آموز این است که ایشان حتی برای مخالفان خود نیز جذابیت داشتند و اخلاق کریمانه ایشان باعث شده بود که حتی سرسخت ترین دشمنان نیز به تدریج جذب دین اسلام و شخص حضرت رسول شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که حُسن خلق و سعه صدر والای پیامبر اعظم(ص)، عامل اصلی موفقیت ایشان در جذب توده های مردم بود، گفت: ما باید در این رابطه هم فکر و اندیشه کرده و هم این که ضمن تبیین راهکارها از سیره و اخلاق نبوی به آنها عمل کنیم و گرنه صرف بیان مطالب بدون عمل کردن، فایده چندانی ندارد.

وی با تاکید بر این که رسول الله(ص) حقیقتاً مصداق بارز و کامل طبیب دوار بطبه بودند، خاطرنشان کرد: این که چطور ایشان توانستند در جامعه بدوی و جاهل آن روز، چنان تحول عظیمی در ابعاد و عرصه های مختلف ایجاد کنند، برای همه بشریت درس آموز است و ما باید به این موضوع دقت کنیم که چقدر این وجود نورانی و سراسر خیر و برکت، نسبت به هدایت مردم، دلسوز و پیگیر بودند

وی بیان داشت: از این حیث ما نیز در عرصه تبلیغ باید ضمن صبر و استقامت بر مشکلات از اخلاق نبوی، الگوگیری کرده و آن را به جامعه به درستی معرفی کنیم.

۳۱۳/۸