ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: کسانی که در جامعه اسلامی همواره به دنبال پررنگ کردن اختلافات قومی و مذهبی هستند، نه شیعه اند و نه سنی بلکه مهره های استعمار محسوب می شوند که باید به شدت از آنان دوری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، عصر امروز در جمع روحانیون و طلاب اهل سنت شهر سنندج ضمن تبریک ایام مبارک ماه ربیع الاول اظهار داشت: دشمنان تلاش می کنند که وضعیت ایران را هم مانند وضعیت دیگر کشورهای منطقه کنند، لذا باید در این زمینه بسیار هوشیارانه عمل کنیم.

امام جمعه سنندج ادامه داد: امروز وحدت و انسجام مثال زدنی در کشور تمام نقشه های دشمنان را برآب کرده است، ولیکن دشمن هرگز از توطئه برای ایجاد انشقاق در صفوف مسلمین و برادران دینی به ویژه اهل سنت و اهل تشیع دست برنخواهد داشت.

این عالم اهل سنت در ادامه تاکید کرد: دشمنان برای عملی کردن پروژه نفوذ، عناصر خودفروخته داخلی بسیاری در کشور دارند که این عناصر را باید سربازان و مهره های واقعی دشمن محسوب کرد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه در همین استان کردستان سالیان سال است که گروه های تجریه طلب به دنبال فرصتی برای ایجاد ناامنی هستند، گفت: تاریخ سیاسی و اجتماعی کردستان نشان می دهد که جریان های جدایی طلب در این خطه همواره تلاش داشته و دارند که درگیری قومی و مذهبی را اجرایی کنند، ولی بحمدالله بصیرت و بینش سیاسی و دینی مردم این خطه بسیار بالاست و دشمنان تاکنون در تمام توطئه های خود شکست خورده اند.

وی با اشاره به اینکه کسی منکر اختلاف نظر بین اهل سنت و  تشیع نیست، گفت: اشتراکات دو مذهب سنی و شیعه به حدی فراوان است که اختلاف نظر و سلیقه ها دیگر جایی در بین این دو مذهب ندارد، لذا باید بدانید کسانی که به رسول خدا و اهل بیتش محبت دارند هرگز دم از اختلاف و تفرقه نمی زنند.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: توطئه فتنه در جهان اسلام قرن هاست که از سوی استعمارگران به ویژه انگلیس دنبال می شود و این امر صدمات بسیاری به جهان اسلام وارد آورده است و هزاران میلیارد دلار از ثروت های خدادادی مسلمین به غارت رفته است.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه هفته وحدت بهانه ای برای یادآوری یکی بودن برادران دینی است، گفت: امام خمینی (ره) در آن ایام به خوبی می دانستند که وحدت نیاز مبرم و حیاتی مسلمین در برابر ابرقدرت هاست، لذا برای اینکه همواره وحدت و انسجام در بین مسلمانان فراموش نشود، هفته ای از ماه ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند که این کار نقش بسیار بزرگی در بیداری مسلمانان جهان داشته است.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود گفت: کسانی که در جامعه اسلامی همواره به دنبال پررنگ کردن اختلافات قومی و مذهبی هستند، نه شیعه اند و نه سنی بلکه مهره های استعمار محسوب می شوند که باید به شدت از آنان دوری کنیم.