حجت الاسلام فقیهی در جلسه طلاب اندیمشک

حوزه/ مشکل ما کمبود استاد اخلاق نیست؛ چون استاد اخلاق ناب و درجه یک وجود دارد؛ اما طالب اخلاق کم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی در جلسه طلاب و فضلای اندیمشکی مقیم قم که شب گذشته برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مباحثی که درباره موضوع اخلاق باید مطرح کرد، این است که متأسفانه طالب اخلاقیات کم است و گاهی خودمان هم نمی دانیم چه مشکل اخلاقی داریم.

وی ابراز داشت: کسی که می خواهد امام زمان (عج) را ببیند، راهش این است که طالب باشد؛ ما باید بخواهیم که آن حضرت را ببینیم و در این صورت است که به مراد دل خود خواهیم رسید.

بنده از آیت الله بهجت شنیدم که می گفتند: اگر کسی این جمله را سه مرتبه درست و جدی بگوید: خدایا چکار کنم؟ خداوند متعال فوری جواب او را خواهد داد.

این استاد اخلاق حوزه خاطرنشان ساخت: اساتید اخلاق درجه یکی وجود دارد که ساعت ها نشسته اند تا کسی سؤالی بپرسد و غصه می خورند که سؤال کننده وجود ندارد؛ متأسفانه طالب مباحث اخلاقی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی تصریح کرد: درس اخلاق این است که احساس نیاز جدی نسبت به اخلاقیات پیدا کنیم؛ ما باید بدانیم که بسیاری از مشکلات و معضلات از مباحث اقتصادی تا تحصیلی از ضعف اخلاق است.

وی بیان داشت: اینکه از مسائل اخلاقی خوشمان می آید تفاوت دارد با اینکه نسبت به اخلاقیات تشنه هستیم یا نه؟ ما اگر می خواهیم به اخلاق صحیح دست پیدا کنیم، باید نسبت به آن تشنه باشیم.

این استاد اخلاق حوزه اظهار داشت: مشکل ما کمبود استاد اخلاق نیست؛ چون استاد اخلاق ناب و درجه یک وجود دارد؛ اما طالب اخلاق کم است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ابراز داشت: وقتی تمام دستورالعمل های اخلاقی را بررسی می کنیم، سرجمع همه آنان به موضوع «توسل» می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: امشب شب عید و توسل به نبی مکرم اسلام(ص) است و راه رسیدن به پیامبر عظیم الشأن، «صلوات» است.

این استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: بنده قریب به ۵۰ سال است که گاهی آیت الله مصباح را می بینم و هر سوالی که از ایشان پرسیده می شود، حواله به حضرت فاطمه معصومه (س) می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی بیان داشت: بنده ۴۰ سال قبل مرحوم آیت الله بهجت را در حرم حضرت معصومه (س) مشاهده کرده و تا بنده سلام کردم، ایشان بنده را به حضرت معصومه (س) حواله دادند.

سخنران این جلسه اظهار داشت: تمام عالم هستی در توسل به پیامبر (ص) و ائمه معصومین است

این استاد اخلاق حوزه ابراز داشت: اگر کسی با نماز و توسل به جایی نرسد، دنبال چیزی نگردد؛ چون به هیچ جا نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی خاطرنشان ساخت: خداوند این منت را بر سر ما نهاده است که به عنوان شیعه أمیرالمؤمنین و در شهر مقدس قم، کنار حرم حضرت معصومه (س) حضور داریم و باید به آن حضرت توسل نماییم.

همچنین حجت الاسلام حسین پور، نماینده طلاب اندیمشک نیز در این جلسه اظهار داشت: فلسفه وجود نماینده طلاب این است که مشکلات و معضلات طلاب و فضلا به گوش بزرگان حوزه برسد.

وی ابراز داشت: این مجمع دارای کمیسیون های گوناگونی است که در موضوعات مختلف بوده و تصمیم گیری هایی در آن انجام می شود که برای بزرگان ارسال خواهد شد.

نماینده طلاب اندیمشک با اشاره به وضع بودجه حوزه، خاطرنشان ساخت: یکی از موضوعاتی که در مجمع نمایندگان طلاب بحث می شود، موضوع بودجه های حوزه است که مشکلات بسیاری را در پی داشته و بزرگان حوزه به دنبال ایجاد درآمدی مستقل برای حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام حسین پور تصریح کرد: موضوع احیاء موقوفات حوزوی یکی از مباحثی است که بزرگان و مرکز مدیریت حوزه به دنبال آن است تا بخشی از مشکلات بودجه ای حوزه حل گردد.

وی بیان داشت: یکی از کارهای نمایندگان طلاب، جمع آوری طرح های جدید و نو طلاب و فضلاست تا در کمیسیون مربوطه مجمع نمایندگان به بحث گذاشته شده و پس از تکمیل به جامعه مدرسین حوزه ارائه گردد.

نماینده طلاب اندیمشک اظهار داشت: نماینده طلاب، پل ارتباطی میان طلاب و نهادهای حوزوی است تا انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان را در موضوعات گوناگون منتقل نماید.

حجت الاسلام حسین پور ابراز داشت: بنده در حال حاضر به عنوان نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع نمایندگان طلاب مشغول به فعالیت بوده و به دنبال ارائه طرح ها و برنامه های مناسبی برای طلاب و فضلا هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر صندوق قرض الحسنه طلاب و فضلای اندیمشک دارای ۲۸ میلیون تومان بودجه است که به دنبال تقویت مبلغ این صندوق بوده تا بتوانیم وام های طلبگی به طلاب ارائه نماییم.