کمیته امداد فارس

حوزه/ حجت الاسلام شوقی گفت: در آذربایجان غربی بیش از ۱۰ هزار یتیم و خانواده محسنین وجود دارند که توسط بیش از ۲۳ هزار نفر حمایت مالی می‌شوند.

حجت الاسلام جابر شوقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار یتیم و محسنین در استان آذربایجان‌غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: ۲۳ هزار خیر در استان از ایتام و محسنین حمایت می‌کنند و میانگین دریافتی این افراد ۱۱۵ هزار تومان در هر ماه می‌باشد و شیوه حمایت هم بدین گونه است که حامیان این اشخاص می‌توانند کمک‌های خود را به حساب شخصی نیازمندان که توسط کمیته امداد افتتاح شده است واریز کنند.

وی ادامه داد: بخش عمده حمایت خیرین، کمک‌های تحصیلی، درمانی، معیشتی و مسکن می‌باشد که بر اساس نیاز، مستمندان با معرفی آن‌ها به خیرین صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اجرایی اکرام آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح پویش حامیان فرهنگی در استان گفت: قرار است بیش از ۳۰ درصد فرهنگیان استان در این طرح مشارکت کنند و اکنون بیشترین افراد حمایت کننده از ایتام و محسنین فرهنگیان هستند و روحانیون در رتبه دوم این طرح قرار دارند و طبق برنامه‌های طراحی شده قرار است همه اقشار در این طرح مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: کمک‌های کمیته امداد در کنار کمک ۱۱۵ هزار تومان در ماه از طریق کمک‌های خیرین می‌باشد و این کمک حامی‌ها بنابر نیاز ضروری خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/