چهل سالگی بسیج

حوزه/دبیر ستاد چهل‌سالگی بسیج سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: بسیج دستاورد انقلاب اسلامی ایران و خدمت گزاری صادق و پرافتخار در عرصه‌های موردنیاز انقلاب است.

داود شمس در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به آغاز هفته بسیج از 30 آبان ماه امسال اظهار داشت: امسال در حالی هفته بسیج را پیش روداریم که 40 سال از سالروز پیام تاریخی امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل بسیج مردمی می‌گذرد و در این 40 سال کارنامه درخشان بسیج نشان داده که این نهاد مردمی هیچ‌گاه از اهداف و آرمان‌هایی که امام خمینی (ره) تبیین و بیان کردند جدا نشده و همواره در مسیر تحقق آن گام برداشته است.

وی ادامه داد: راز ماندگاری بسیج در مردمی بودن آن است و در طی این 40 سال بارها چه در جنگ تحمیلی 8 ساله و چه در سال‌های بعد از در حوادث مختلف این بسیج بوده که یاری‌رسان مردم بوده است.

شمس بابیان این‌که شعار هفته بسیج امسال 40 سال خدمت، جهاد و شهادت است، تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌شده است که در روز اول ما شاهد عطرافشانی مزار شهدا در سطح استان با حضور بسیجیان خواهیم بود.

وی بیان داشت: در دومین روز از هفته بسیج بسیجیان حضور باشکوهی در نماز جمعه خواهند داشت و در ادامه میز خدمت از سوی اقشار مختلف بسیج در محل مصلای قدس برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی سپاه قم افزود: علاوه بر این سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قم به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی تأکید کرد: در آیین نماز جمعه بخش‌های استان نیز فرماندهان نواحی سپاه قم پیش از خطبه‌ها به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

دبیر ستاد چهل‌سالگی بسیج سپاه قم افزود: برنامه‌های مختلفی نیز در رده‌های مختلف بسیج پیش‌بینی‌شده است که از این جمله می‌توان به مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، اعزام گروه‌های جهادی و.. اشاره کرد.