هفته کتاب و کتابخوانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از برگزاری ۴۰ عنوان برنامه در سراسر استان طی این هفته خبر داد.

فاطمه کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر، با گرامیداشت هفته کتاب به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه هایی به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه در طول سال داریم و علاوه بر این، طرح "بوشهر پایتخت کتاب"  نیز در حال اجرا است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در سال ۱۳۷۲ با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب نامگذاری شد که از ۲۳ تا ۳۰ آبان به عنوان هفته کتاب هر سال گرامی داشته و برنامه هایی در طول این هفته اجرا شده است.

وی از برگزاری ۴۰ عنوان برنامه در سراسر استان طی این هفته خبر داد و گفت: دیدار با ناشران، برگزاری نشست خبری، برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی، کارگاه نویسندگی خلاق، اجرای شاهنامه خوانی و حافظ خوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب و رونمایی از کتاب، مدرسه کتاب محور و دانش آموز کتابخوان، برپایی ایستگاه نقاشی و قصه گویی، ایستگاه تبادل و نذرکتاب، نشست تخصصی پیوند متن و تصویر، برگزاری نشست تخصصی کتابخوان و رشد فرهنگی و برگزاری جشن کتاب از مهمترین برنامه های این هفته بوده است.

کرمی از برگزاری جشنواره بین المللی انیمیشن ایران در بوشهر خبر داد و گفت: این جشنواره بزرگ در اسفند ماه برگزار خواهد شد و تا به حال ۱۸۳ اثر از ۴۸ کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی از اجرای بیش از ۶۰ تئاتر در شش ماه نخست سال جاری در استان بوشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر شش گروه تئاتر از استان بوشهر به جشنواره کشوری و بین المللی راه‌پیدا کرده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری جشنواره تئاتر استان بوشهر خبر داد و گفت: در این جشنواره  دو گروه گناوه، چهار گروه از بوشهر، یک گروه از اهرم یک گروه و دو گروه از دیر از ۲۶ آبان تا ۱ آذرماه  در جشنواره استانی تئاتر باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/