حجت الاسلام عباس عربیان-مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه دشمنان و رسانه های بیگانه روزهای اخیر را بهترین فرصت برای ضربه زدن به جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی می دانستند، بیان کرد: موافقت با طرح اصلاح قیمت بنزین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی صحت، سلامتی و ضرورت اجرای آن .

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: برخی مواقع شرایط ایجاب می کند که بعضی از قوانین دولتی و حتی بخش خصوصی را تغییر دهیم که این امری بدیهی در سراسر ممالک دنیاست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اصلاح قیمت بنزین در ایران که ۲۴ آبان ماه جاری با موافقت سران سه قوه انجام شد، با مشکلاتی در سطح افکار عمومی روبرو گردید که این امر را باید ماحصل برخی از تساهل ها و بی توجهی های دولت دانست.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود گفت: اولا اینکه دولت باید همانطوری که قبلا به صورت تلویحی اعلام کرده بود، نرخ بنزین را با توجه به تورم به تدریج افزایش می داد و دوم اینکه حداقل این تغییر ناگهانی و چند برابری را چند روز قبل از عملیاتی شدن طرح به مردم اطلاع می داد تا شاهد این شوک و اعتراضات خیابانی مردم و... نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به اینکه در کل تغییر قیمت بنزین به سود اقتصاد کشور و نیز مردم خواهد بود، تاکید کرد: بدون شک برای این تصمیم ماهها و شاید هم سالها اقتصاددان کشور این طرح را بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که حامل های انرژی همانند بنزین باید به سطح طبیعی و قابل تحمل برای ساختار اقتصاد کشور برسد که این امر منطقی و کارشناسانه می باشد.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر پایین بودن قیمت بنزین در ایران و در مقابل بالا بودن نرخ بنزین در کشورهای همسایه باعث قاچاق روزانه میلیون ها لیتر بنزین از کشور می گردید که یعنی خروج ثروت های کشور با دستان خودمان.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: همچنین در سالهای اخیر به دلیل ارزانی بنزین در کشور شاهد افزایش مصرف این ماده حیاتی در بودیم و علیرغم افتتاح پالایشگاه «ستاره خلیج فارس» و خودکفایی در تولید بنزین با این رویه افزایش مصرف در سالهای آینده دوباره تبدیل به یکی از واردکنندگان عمده بنزین در منطقه و حتی جهان می شدیم.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از اینکه شوک گرانی بنزین زمینه ساز اعتراضات روزهای اخیر بود، بیان کرد: از یک سو مردم به ناگاه متوجه افزایش چند برابری نرخ بنزین شدند و از سوی یک دشمنان مترصد این لحظه برای ورد به میدان بودند و این دو دست به دست هم دادند و آشوب هایی در کشور توسط عناصر نفوذی و خودفروخته روی داد که براساس آمارهای مربوط از سوی نهادها و سازمان های مربوطه و نظارتی کشور، آشوب گران و فتنه گران به اموال عمومی، دولتی و خصوصی نزدیک به ۲۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد آورده اند که در اصل این خود مردم هستند که زیان دیده اصلی محسوب می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: لذا دولت باید با توجه به توان خرید غالب مردم جامعه این اقدام را عملیاتی می کرد زیرا در صورت انجام این کار شاهد خسارت ۲۱۰۰ میلیارد تومانی توسط آشوب گران و فرصت طلبان نبودیم و هم اینکه عدم توجه و احترام دولت به افکار عمومی زمینه بی اعتمادی مردم به دولت یازدهم را فراهم آورد و حتی وعده دولت درباره اعطا سبد معیشتی هنوز نتوانسته اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: در بدو آغاز اعتراضات مسالمت آمیز مردم، عناصر فتنه و ضدانقلاب خود را به جمعیت معترضین رساندند و این امر باعث گردید که در برخی از این شهرها اعتراضات قانونی مردم به حاشیه رانده شود و زمینه آشوب گری را مهیا سازد زیرا از ماهها قبل رسانه های بیگانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده بودند که برنامه های بسیاری علیه نظام ایران برای سال ۹۸ در دستور کار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود گفت: بی شک کسانی که در لابه لای اعتراضات مدنی مردم دست به تخریب اموال عمومی و اقدام خشونت بار می کنند وابسته به جریان های سازمان یافته هستند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اعمال خلاف قانون و مدنیت که در برخی از شهرهای کشور انجام شد بدون شک کار دشمنان خارجی و داخلی بود که ماهها و بلکه سالها در انتظار چنین فرصت مغتنمی بودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه دشمنان و رسانه های بیگانه روزهای اخیر را بهترین فرصت برای ضربه زدن به جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی می دانستند، بیان کرد: موافقت با طرح مذکور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی صحت، سلامتی و ضرورت اجرای آن و معظم له از طرحی که از ساز و کار قانونی عبور کرده بود موافقت کردند و در سخنان خویش در درس خارج فقه به صورت آشکارا مسئله را برای همه تبیین فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان تصریح کرد: لذا کسانی که به صورت عامدانه و یا از روی نادانی مشکلات اخیر را به رهبر انقلاب نسبت می دهند، سخت در اشتباه هستند، زیرا این قانون توسط سران سه قوه و زیر نظر کارشناسان عملیاتی شده است و رهبری نیز در بیانات خویش با فروتنی بسیار به نظر سران سه قوه و نیز کارشناسان امر احترام گذاشتند که این نشان داد که مردم سالاری و جمهوریت به شکل واقعی در ایران بالعکس تبلیغات دشمنان جهانی و منطقه ای، جاری و ساری است.

وی ادامه داد: علیرغم موافقت امام خامنه ای، ایشان به صراحت به مسئولان دستور دادند که نظارت بر بازار را تشدید نمایند و همچنین از واریز نشدن مبلغ کمک معیشتی به حساب خانوارها قبل از اجرایی شدن قیمت جدید بنزین گله مند بودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: لذا در بحث قضایی اخیر ۳ تحلیل را باید از هم جدا کرد؛ یکی اینکه چرا سران سه قوه چنین مصوبه ای داشته اند؟ دوم رفتار مردم و سوم رفتار بازیگران این روزها که بخشی از آنان دشمنان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که متاسفانه در جامعه در حال شیوه می باشد، این است که در مشکلات انگشت اتهام را به سمت فرد خاصی می گیریم و تنها یک فرد را مسئول وضعیت های نابسامان می دانیم که این جفایی بزرگ در بحث حق الناس است.بی شک اگر مقام معظم رهبری و داریت ایشان نبود پیش تر از این کشتی انقلاب در تلاطم توطئه های بی شمار و پیچیده دشمن غرق می شد، لذا حرکت در مسیر ولایت فقیه، امام خمینی (ره) و شهدا و در کل آرمانهای ناب انقلاب اسلامی ما در برابر هرگونه توطئه ای بیمه می کند.

انتهای پیام/