کد خبر: 886619
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با اشاره به الگوهایی از مکارم اخلاق حضرت زهرا(س)، گفت: در سوره انسان، خداوند در شأن حضرت می فرماید «آن چه را که نیازمند است می بخشد» و این یک درس برای هر انسان مومنی است که ضمن کسب مکارم اخلاق، هر قدمی را فقط برای رضای الهی بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ورامین، در جلسه درس اخلاق که صبح امروز با محوریت توصیه های اخلاقی با استناد به رهنمودهای حضرت زهرا(س) در این مدرسه برگزار شد، گفت: در آیه ۳۱ آل عمران خداوند می فرماید «هر کسی که خدا را دوست دارد پس از خدا تبعیت کند» و این بدان معنا است که دوست داشتن بدون پیروی کردن ارزشی نخواهد داشت.

شاکری، حضرات معصومین(ع) را وسیله فیض الهی خواند و بیان داشت: اگر ائمه اطهار(ع) برای انسان وسیله فیض هستند، انسان نباید به واسطه گناهان راه رسیدن به این وسیله را گم کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ورامین با اشاره به داستان حضرت نوح(ع)، گفت: هنگام ورود تمامی جانداران به کشتی نوح، حضرت نوح(ع) گفت: بگویید «ارْکَبُوا فِیهَا بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا» که این تذکر حضرت نوح برای رسیدن به ساحل نجات بود.

وی با اشاره به حوادث تاریخ معاصر ایران اسلامی، گفت: دشمنان اسلام از سالهای بسیار دور درصدد ضربه زدن به اسلام بوده اند و هیچ گاه نتوانستند و نخواهند توانست پیروز شوند چرا که خواست خدا بر پیروزی جبهه حق است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ورامین ضمن بیان ویژگی های خاص شخصیت فاطمه زهرا(س)، بیان داشت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه و در مدح امیرالمؤمنین(ع) می فرماید «مَکْدُوداً فی ذاتِ اللّهِ مُجْتَهِداً فی أَمْرِ اللّهِ» یعنی علی(ع) سخت در راه خدا مبارزه کرد و در انجام دستورات الهی سختکوش و تلاشگر بود و همواره برای خدا کار می کند.

وی ادامه داد: تلاشگر بودن و سخت کوش بودن باید ویژگی هر مسلمانی باشد تا بتواند بر رشد و توسعه جامعه خود تأثیرگذار باشد.

استاد حوزه خواهران در پایان الگوهایی از مکارم اخلاق زهرای مرضیه(س) را برشمرد و گفت: در سوره انسان خداوند در شأن حضرت می فرماید «لنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّون» آن چه را که نیازمند است می بخشد. آن هم فقط برای خداوند تعالی و این درسی برای هر انسان که جدای از اخلاق، مکارم اخلاق هم داشته باشد و هر قدمی را فقط برای رضای الهی بردارد. ۳۱۳/۴۲