حملات نفرت محور به برپایی نمایشگاه حضرت مسیح (ع) در مسجد ابوتسفورد

حوزه/ درحالی که مراسم درهای باز مسجد آبوستفورد در بریتیش کلمبیا امروز برگزار می شود، حملات نژادپرستانه و نفرت محور زیادی علیه غرفه آموزه های اسلامی درباره حضرت مسیح (ع) مشاهده شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از abbynews، اعلام برگزاری نمایشگاه حضرت عیسی مسیح (ع) در مسجد شهر ابوتسفورد در منطقه فریزر ولی واقع در استان بریتیش کلمبیای کانادا که در مجاورت ونکوور بزرگ واقع شده است، سبب حملات نژادپرستانه و نفرت محور زیادی در شبکه های مجازی شده است، این درحالی است که هدف برپایی این نمایشگاه ایجاد همبستگی میان ادیانی می باشد.

اعلامیه مربوط به برپایی نمایشگاهی با عنوان «فهم اسلامی از عیسی مسیح (ع)» در یکی از مساجد ابوتسفورد، در رویدادی که به منظور تقویت اجتماعی به نام تنوع دینی برگزار می شود، با حملات اینترنتی مواجه شده است.

مرکز اسلامی ابوتسفورد در روز ۲۲ فوریه (امروز) قرار است میزبان چهارمین مراسم سالانه روز درهای باز باشد، اما امسال غرفه جدیدی به این نمایشگاه اضافه شده که شامل ویترین یادبود زندگی و آموزه های عیسی مسیح (ع) از دیدگاه اسلام می باشد که به حضرت عیسی به چشم یک پیامبر نگاه می کند.

به گفته عدنان آکیل ، بنیانگذار و رئیس بنیاد «برداشتن شکاف ها» ، بسیاری از برگزارکنندگان که قبلاً در کلیساهای دیگر نمایشگاه های مشابه برپا کرده اند ، از میزان واکنش های نفرت محور متعجب شده اند.

آکیل گفت: واکنش های نفرت بیش از سال های گذشته بوده است و از نظر اظهاراتی که ما دریافت کرده ایم غیر معمول است.

 وی ادامه داد:  برخی موارد تهدیدآمیز نیز وجود داشته اند و این بسیار شرم آور است.

به نظر می رسد بخش عمده ای از حملات آنلاین از طرف مسیحیان صورت گرفته است که اعتقاد به مسیح را به عنوان پیامبر در آیین دیگر را جرم تلقی می کنند و معتقدند که مسیح فرزند خدا است! برخی دیگر فقط اسلام هراسی محض می باشد.

آکیل خاطرنشان کرد: گرچه اعتقاد اسلامی به مسیح با اعتقاد مسیحیت یکسان نیست ، اما شباهت های بسیاری وجود دارد که بستر وحدت را فراهم می کند.

 وی ادامه داد:  این مسجد فقط قصد دارد ضمن رعایت کامل تنوع سیستم های مختلف اعتقادی در جامعه ، اطلاعات درست را به اشتراک بگذارد. ما فقط می خواستیم که ... شکاف بین مسلمانان و غیرمسلمانان را برطرف کنیم.

 این نماینده مسجد در ادامه افزود:  مسجد همچنین در کنار واکنش های منفی ، پشتیبانی بسیاری نیز داشته است. من واقعاً می خواهم این نکته را بیان کنم ، که ما واقعاً از حمایت مثبت قدردانی می کنیم.