حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در نگاه رهبر فرهنگ‌پرور و ادیب انقلاب اسلامی، ادب و هنر به‌طور عام و ادب و هنر آئینی به نحو خاص باید ابزار بسط و رشد و تعالی تولی و تبری باشد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان کشور، اظهار کرد: در روز خجسته میلاد مسعود حضرت صدیقه کبری (س)، مداحان کشور به رسم سی و چندساله‌ای که از زمان ریاست جمهوری رهبر حکیم و ادیب انقلاب اسلامی، برقرار بوده؛ با رهبری دیدار کردند که امام خامنه‌ای در این دیدار به نکاتی نغز و عمیق اشاره کردند.

وی افزود: اگرچه مخاطب آن در جلسه مزبور مداحان و ستایشگران آل الله بودند، اما جان‌مایه اصلی آن مطالب، ره‌توشه تبلیغ و کار فرهنگی و مدیریت فرهنگی وعاظ و روحانیت است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه کار بزرگ مداحان مدیریت شادی و عزای جامعه است، اضافه کرد: جامعه ستایشگران اهل‌بیت عصمت و طهارت که به لقب مداحی و ذاکری و مرثیه‌خوانی اهل‌بیت(ع) مفتخرند، قشری تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌اند.

وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار مداحان را به‌عنوان جامعه اثرگذار و تعیین‌کننده می‌دانند که رفتار، گفتار و مجالس ایشان بسیار تعیین‌کننده است و راز این تعیین‌کنندگی و تأثیرگذاری در یک نکته اصلی و اساسی یعنی مدیریت عزا و شادی جامعه مستتر است که این کار بزرگ مداحان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در حقیقت مداحان هستند که شادی معنوی و عزاهای اساسی و قلبی و عمیق جامعه را مدیریت می‌کنند و جهت می‌دهند و هدایت می‌کنند؛ ازاین‌رو باید گفت جهت‌یابی و جهت‌دهی این احساسات و عواطف پاک کار اصلی مداحان است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: حبّ و بغض در انسان، مدار و محور جهت‌دهی به عواطف و احساسات و حتی بینش و تفکر اوست و شیطان نیز از اول خلقت تمام تلاشش برای به دست گرفتن محبت‌ها و نفرت‌های انسان بوده است.

وی ادامه داد: گفته شده جنگ اصلی در دنیا از گذشته تاکنون بر سر تملک خنده‌ها و گریه‌هاست؛ اما در فرهنگ انسان‌ساز اسلام، این مفهوم ارتقا و تعالی یافته و در زمره فروع دین به‌عنوان تولّی و تبرّی مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: درواقع تولی و تبری شرط اصلی کمال، بلوغ عواطف انسانی و ارتقای حالات قلبی انسان‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در نگاه رهبر فرهنگ‌پرور و ادیب انقلاب اسلامی، ادب و هنر به‌طور عام و ادب و هنر آئینی به نحو خاص باید ابزار بسط و رشد و تعالی تولی و تبری باشد.

انتهای پیام/