شکایت از تاکسی رانی صهیونیستی به خاطر تبعیض علیه رانندگان عرب فلسطینی

حوزه/ سرویس تاکسی رانی صهیونیستی که در سرزمین های اشغالی، ایالات متحده و بریتانیا فعالیت دارد، در اقدامی تبعیض آمیز و نژادپرستانه تنها رانندگان یهودی را استخدام می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، گروه های حقوق مدنی در سرزمین های اشغالی، از یک شرکت تاکسی رانی اینترنتی اسرائیلی به سبب تبعیض علیه رانندگان عرب فلسطینی شکایت کردند.

شرکت تاکسی رانی «گت» که به صورت اینترنتی فعالیت کرده و در ایالات متحده و بریتانیا نیز برپا می باشد، سرویس منحصر به فردی به کاربران یهودی در بیت المقدس اشغالی ارائه می دهد. یهودیان که نمی خواهند در روز سبت رانندگی کنند از این سرویس استفاده می کنند. این درحالی است که عملا رانندگان عرب فلسطینی در این شهر غالبا مسلمان یا مسیحی هستند و غالباً در روز سبت کار می کنند.

با وجودی که  گت ادعا می کند بر اساس دین تبعیض قائل نمی شود و رانندگان با هر دین و  ایمانی می توانند ثبت نام کنند؛ سازمان های حقوق مدنی دریافته اند که این سرویس تاکسی رانی عملا تنها از رانندگان یهودی استفاده کرده و علیه فلسطینیان تبعیض قائل می شود.

فعالان مدنی خواستار تحقیقات بیشتری در رابطه با این سرویس شده و برای اثبات ادعایشان افرادی را مخفیانه به عنوان راننده احتمالی فرستادند.

هرتزل موشه ، نماینده  گت در بیت المقدس اشغالی گفته که هرگز اجازه نخواهد داد که یک راننده عرب در این سرویس ثبت نام کند.

وی در اظهارات ثبت شده در تحقیقات خصوصی گفت:  این سرویس برای افرادی است که راننده عرب نمی خواهند.

آنات هافمن ، مدیر اجرایی مرکز اقدام مذهبی فلسطین اشغالی افزود که گت فقط پوششی برای تبعیض نژادی است.