جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: روایت پیامبر(ص)؛ إنَّ اللهَ لَیَغْضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ وَ یَرْضی لِرِضاها، نشان می دهد نه تنها حضرت به مقدّرات الهی راضی است، بلکه خداوند به خاطر خشنودی وی خشنود و نسبت به غضب او غضبناک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در نشست ویژه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که با قرائت پیام آیت الله العظمی نوری همدانی، در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، به مراتب نفس در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم از سه رتبه (مقام) نفس با عناوینی چون نفس‌های امّاره، لوامّه و مطمئنه یاد شده است.

وی گفت: نفس امّاره آن نفسی است که انسان را به سوی کارهای زشت هدایت کرده، نفس لَوّامه انسان را به خاطر اعمال زشتی که مرتکب می‌شود، سرزنش می‌کند و نفس لَوّامه، نفس متصل به خدا است و به واسطه این پیوند، دارای اطمینان است. کسی که این نفس در او بیدار می‌شود، راه و روش خود را می‌یابد و به دنبال یقین حرکت می‌کند و او از خدا خشنود خدا هم از او راضی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، مقام حضرت زهرا (س) را فوق مقام "نفس مطمئنه" دانست و تصریح کرد: روایت پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص شأن والای حضرت فاطمه (س) «إنَّ اللهَ لَیَغْضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ وَ یَرْضی لِرِضاها»، نشان می‌دهد نه تنها حضرت به مقدّرات الهی راضی است، بلکه خداوند به خاطر خشنودی وی خشنود و نسبت به غضب او غضبناک خواهد شد که این شأن، فوق مقام نفس مطمئنّه می‌باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از سیره و سلوک شهید سلیمانی به مکتب تعبیر می‌شود؟، افزود: برخی افراد بعد از پیامبر (ص) و ائمه (ع) وجه الگو بودنشان برجسته است و جامعیتی دارند که می‌توانند مکتب نام بگیرند، وگرنه مکتب شهید سلیمانی ذیل مکتب امام و رهبری و مکتب امامین انقلاب ذیل مکتب معصومین (ع) تعریف می‌شود. مکتب شهید سلیمانی در عرض مکتب امام و رهبری نیست، بلکه به عنوان مصداق تعیین یافته انسانی ولایی قابل بررسی است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: امام محوری و تلاش برای اجتماع قلوب، دیگر آموزه مکتب شهید سلیمانی برای جامعه منتظر است، شهید سلیمانی در عین شجاعت و صلابت بر اجتماع قلوب هم تاکید داشت و این آموزه‌ای بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha