جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ پدر شهید میثم کهن‌دل در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، از سردار دلها و فرزند شهیدش گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن کهن‌دل در برنامه «سلام تهران»، با اشاره به آشنایی خود با حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس، گفت: در یگان ۶۶ هوابرد که عملیات برون مرزی انجام می‌داد، به واسطه دوستی سردار دل‌ها با شهید محمد ناظری که در کنار یکدیگر مبارزه می‌کردند، دوستی ما با سردار سلیمانی شکل گرفت و تا جنگ سوریه و عراق و دفاع از حرم ادامه یافت که همانند یک سرباز در کنارش بودیم.

این رزمنده و پدر شهید، با بیان اینکه حاج قاسم برای آموزش دادن به دانشگاه امام حسین (ع) آمد، افزود: ایشان بسیار خاکی و ساده برخورد می‌کردند، هیچ‌گاه غرور و فخر نداشتند. واقعاً مثل یک سرباز در همان پادگان در دفتر ما استراحت می‌کردند و برای غذا خوردن هم داخل سالن غذاخوری رفته و با بچه‌ها گرم می‌گرفتند.

این پدر شهید با بیان اینکه مکتب حاج قاسم کلاس درس بود، گفت: اخلاص، تقوا و تدبیر ایشان همه‌اش درس بود. معمولاً دیده می‌شود که افرادی تدبیر دارند، اما شجاعت و عمل ندارند. حاج قاسم هم شجاعت و هم عمل داشت. تقوا، اقتدار و عملش بود که باعث شد الان همه در دنیا درباره حاج قاسم صحبت کنند.

وی با اشاره به مسئولیتی که در اجلاس غیرمتعهدها برای شمال شرق استان تهران بر عهده پسر شهیدش میثم کهن‌دل نهاده شده بود، تصریح کرد: ولایت‌مداری و پایبندی پسرم به نماز اول وقت، مهمترین ویژگی او بود. بیشتر از من، مادرش در تربیت او نقش داشت و آرزوی خودش هم شهادت بود و به مادرش گفته بود که برای تحقق آرزویش دعا کند. حاج قاسم هم با شهادتش خون تازه‌ای در جریان مقاومت به راه انداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha