پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ آیین وداع با دو شهید گمنام در مدرسه علمیه امام خمینی ره اهواز،

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، گفت: آزادترین و مستعدترین کشور برای ترقی در همه‌ی زمینه‌ها ایران اسلامی است و ایران این پتانسیل را دارد که ابرقدرت جهان باشد اما این قدرت و عظمت و بزرگی ملت ایران معلول فرهنگ شهادت در این کشور است و تشییع‌جنازه‌های شهدا از مؤلفه‌های این عزت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در آیین وداع با دو شهید گمنام در مدرسه علمیه امام خمینی ره اهواز، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: خداوند به ما توفیق داده که در این مسجد اعظم با پیکر دو شهید گمنام وداع کنیم؛ این دو عزیزی که در دوران دفاع مقدس جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به ملکوت اعلی پیوستند و بعد از ده‌ها سال پیکر مطهر و منور آن‌ها به شهر و دیار ما آورده شده است.

وی افزود: آن‌کسی که آموزه شهادت را به شهدای ما آموخت و آن‌ها را رهبری و راهنمایی کرد و به این گلستان معرفت سوق داد و در عالم برزخ او امام شهیدان است کسی نیست جز امام خمینی رحمت‌الله علیه.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عنوان داشت: باید خداوند را بر این نعمت شاکر باشیم که بعد از دفاع مقدس فرهنگ شهادت در جامعه‌ی ما کم‌رنگ و ضایع نشده است و همچنان به برکت شهدایی که مفقودالاثر بوده‌اند نورانی و فروزان است.

وی، ادامه داد: یکی از نعمت‌های بزرگ الهی بر ملت ایران و بر انقلاب اسلامی همین آمدن شهدا است که باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و از خداوند بخواهیم این نعمت را از ما نگیرد چراکه برکاتی که این تشییع پیکرها، وداع‌ها، اشک‌ها و ناله‌ها، دارد غیرقابل احصاء است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، تصریح کرد: از اعمال صالح چیزی مقرب کننده تر از شهادت نزد خداوند متعال وجود ندارد و بالاترین چیزی که به‌عنوان نردبان قرب الهی انسان را به‌مراتب اعلی می‌کشاند شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین خواسته‌ای که یک انسان مؤمن می‌تواند از خداوند متعال داشته باشد و بالاترین مدالی که خدا به انسان می‌دهد، شهادت است؛ ازاین‌رو می‌بینیم انسان‌های دلداده‌ای مانند حاج قاسم سلیمانی شب و روز به دنبال شهادت بودند و جا ماندن از کاروان شهیدان را به‌عنوان رسوایی بزرگ تلقی می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه گفت: شهادت‌طلبی به معنای انزواطلبی و کاری نداشتن به زندگی و جامعه نیست بلکه به معنای پویایی، زنده‌بودن، امیدوار بودن، مجاهد بودن و شب و روز یکپارچه تلاش و جهاد درراه خدا و خدمت به مردم بودن است که نمونه‌ی عملی آن زندگی حاج قاسم است.

وی، در ادامه ملت ایران را عزیزترین ملت بر روی زمین دانست و بیان داشت: آزادترین و مستعدترین کشور برای ترقی در همه‌ی زمینه‌ها ایران اسلامی است و ایران این پتانسیل را دارد که ابرقدرت جهان باشد اما این قدرت و عظمت و بزرگی ملت ایران معلول فرهنگ شهادت در این کشور است و تشییع‌جنازه‌های شهدا از مؤلفه‌های این عزت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، در پایان گفت: ملت ایران به برکت همین تشییع پیکرها و فرهنگ شهادت در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن که به دنبال این بودند که جوانان ما را از اسلام ناب محمدی و ولایت‌فقیه جدا کنند، ایستاد و قدرتی که باعث شد ملت ایران در برابر این هجمه‌های سنگین مقاومت کند فرهنگ شهادت است و اگر این فرهنگ را از ما می‌گرفتند قطعاً ما نمی‌توانستیم مقاومت کنیم و شکست می‌خوردیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha