جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: امروز یکی از کارهای بسیار لازمی که در مواجهه با مخاطب امروز باید انجام دهیم، نشان دادن و تبیین شاخصه های سبک زندگی فاطمی در بستر فضای مجازی است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: از هر منظر و زاویه‌ای که به سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) نگاه کنیم، ایشان بهترین و کامل‌ترین الگو برای زنان جامعه ما به شمار می‌روند و مهم این است که بتوانیم به زبان امروز و با بهره گیری از ابزار هنر و رسانه این الگو بودن سبک زندگی حضرت را به درستی برای مخاطب تبیین کنیم.

وی افزود: به خصوص با توجه به افزایش روزافزون میل و استقبال مردم و جوانان برای حضور و فعالیت در فضای مجازی، از این بستر نباید غفلت کنیم، چه آنکه با تولید محتواهای جذاب و کوتاه و حرفه‌ای و انتشار هدفمند و هوشمندانه آنها می‌توانیم بر مخاطبان انبوهی در فضای مجازی تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه تأسی به سیره و سبک زندگی ام ابیها (س)، تضمین کننده سعادت ما در دنیا و آخرت است، گفت: حضرت فاطمه (س) چه در زمینه همسرداری، مادری و تربیت فرزند و چه در زمینه ولایتمداری، دفاع از حریم امامت و ولایت و مقابله با جریان ظلم و باطل، بهترین اُسوه برای همه حق طلبان و حامیان جبهه حق هستند و انشاالله که ما بتوانیم نه تنها در مقام حرف و سخن بلکه در عمل به این الگوی بی همتا تأسی بجوییم.

پژوهشگر و فعال فضای مجازی همچنین بیان داشت: صدیقه اطهر (س) از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که خود حضرات معصومین (ع) به صراحت فرموده‌اند که ما حجت بر همه مردم هستیم و در این میان، مادرمان فاطمه (س)، حجت بر ماست.

وی یادآور شد: حضرت زهرا (س) به خصوص در مقوله تربیت فرزند، بهترین و کامل‌ترین الگوست و ایشان به موازات ابراز محبت زبانی و عملی به فرزندان خود، به آنها درس خدامحوری، حق طلبی، ظلم ستیزی، یاری مظلوم، نوع دوستی، کمک به همسایه، ایثار و بخشش و فداکاری می‌آموخت.

شکرزاده همچنین گفت: در بحث تربیت کودک البته کتب و مقالات بسیاری نوشته شده اما اجمالاً باید تأکید کرد که تربیت دینی کودکان بیش و پیش از هر چیز به عملکرد والدین آنها بستگی دارد به این معنا که عامل بودن والدین به مسائل دینی، خوش اخلاقی، وفای به عهد، تعهد و غیره، در بچه‌هایشان نیز تأثیر مشهودی می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha