پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ نسبت به شهادت حضرت زهرا(س) باید تمام جزئیات در قالب مناسبت به استناد حدیث و روایت بیان شود و قطعا حضرت صدیقه طاهره قیام کرد و قیامش پایدار بود و نتیجه دار بود و نتایجش باید بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) در قم با اشاره به اینکه بعضی پیوسته در صدد تکذیب واقعه فاطمیه هستند و به شبهه‌های تکراری و حرف‌های بی پایه و اساس می‌پردازند، گفت: شاید یک جهتش این است که اگر بدنبال شهادت حضرت زهرا (س) بروند، باید به دنبال ظالم و قاتل بگردند و اگر این موضوع را پیگیری کنند به جایی می رسند که چیزی برای اربابانشان باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یک مؤمن عادی نبودند، بلکه بقیة اللّه و بقیة النبوة هستند، گفت: اگر ایشان یک مؤمن عادی هم باشند، قاتلین محکوم به آتش جهنم می‌شوند.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه خود مخالفین حضرت زهرا (س) فضائل این حضرت را ذکر کرده‌اند، افزود: تمام احکامی که برای رسول اللّه جاری است، برای این بانو نیز جاری است و تمام فضائل و عظمت‌هایی که خداوند برای رسول اکرم (ص) قرار داده است، طبق خبر خود حضرت رسول (ص)، در وجود مبارک حضرت زهرا (س) نیز قرار داده است.

وی گفت: همانطوری که درباره قیام سیدالشهدا (ع) مطالب بهتر و بیشتر گفته شده و اکثر مردم از مطالب و جنبه‌های قیام مطلع هستند، نسبت به شهادت حضرت زهرا (س) نیز باید تمام جزئیات در قالب مناسبت به استناد حدیث و روایت بیان شود و قطعاً حضرت صدیقه طاهره قیام کردند و قیامشان نیز پایدار بود و نتیجه دار بود.

حجت الاسلام شفیعی، با بیان اینکه واقیعت های تاریخی شهادت صدیقه طاهره (س) و بیانات و خطبه‌های ایشان به طور کامل و واضح باید به سمع مردم برسد، گفت: برای سخن درباره این بانوی بزرگ، فضائل و مناقب حضرت و ظلم‌هایی که به حضرت شد، باید در کنار هم بیان شوند؛ شیوه حضرت رسول اکرم (ص) نیز همین گونه بوده است.

وی در پایان به معرفی حضرت زهرا (س) از سوی پیامبر اسلام (ص) پرداخت و گفت: پیغمبر خدا اول کاملاً صدیقه طاهره را معرفی می‌کند و می‌فرماید پاره‌ای از وجود من است، و قلب من است، روح من است همان روحی که بین دو پهلو دارم؛ و وقتی قله عظمت حضرت زهرا را بیان می‌کنند بلافاصله می‌فرماید هر کس او را اذیت کند مرا اذیت کرده و هر کس من را اذیت کند خدا را اذیت کرده است؛ و می‌فرماید در خانه حضرت زهرا (س) در خانه من است؛ حضرت کاملاً نشانه و علامت می‌دهند و مقدمه را فراهم می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha