شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابلاغ پیام آیت الله اعرافی به نمایندگان مسیحیان ارامنه در مجلس

پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران و روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری در ادامه ملاقات با بزرگان مسیحیت ایران، نمایندگان آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران و روبرت بگلریان، نماینده مسیحیان ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد، ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی، به تبیین اشتراکات دینی، فرهنگی و نژادی شیعیان و مسیحیان ایران پرداخت و متن پیام تبریک مدیر حوزه‌های علمیه کشور را قرائت کرد.

در ادامه، حجت الاسلام امین دین، مسئول دفتر فرق و ادیان مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به رویکرد حوزه‌های علمیه به تعامل میان ادیان بر پایه مشترکات و احترام متقابل، گزارشی از فعالیت‌های ادیانی حوزه در ساحت‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و گفتگویی را ارائه کرد.

روبرت بگلریان، نماینده مسیحیان ارامنه جنوب کشور در مجلس هم ضمن ابراز تشکر از پیام آیت الله اعرافی و حضور نمایندگان مدیر حوزه‌های علمیه کشور در کلیسای سرکیس مقدس، بر ضرورت تقویت چنین تعاملاتی تاکید کرد و به بیان خاطرات و موارد عینی از همزیستی مسالمت آمیز تاریخی بین شیعیان و مسیحیان ارمنی اشاره کرد.

مهندس آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران نیز ضمن تشکر از پیام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، بر لزوم همگرایی بیشتر پیروان ادیان مختلف به ویژه اسلام و مسیحیت تاکید وبرای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف ادیانی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha