جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به قم و دیدار با مراجع، توجه به مشکلات معیشتی مهم‌ترین سفارشات مراجع به دولت بود، گفت: آنچه مراجع می‌فرمایند، دغدغه مردم است و این بهترین پاسخ به منتقدانی است که گاهی از موارد نسبت به اینکه چرا روحانیت و مراجع نسبت به وضعیت اقتصادی حرفی نمی زنند، می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه استان با استاندار همدان، با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی روحانیت اصیل و ائمه جمعه، مردم، نظام و اسلام بوده است، اظهار داشت: در طول ۴۲ سال گذشته نیز شاهد بوده‌ایم که محور رفتار، موضع‌گیری‌ها و تعاملات روحانیت، منافع اسلام و مردم بوده است.

وی با بیان اینکه هر کس خدمت بیشتری به مردم داشته باشد به همان میزان نیز مورد حمایت روحانیت خواهد بود، گفت: هیچ‌گاه روحانیت اصیل شیعه در رفتارها و موضع گیری‌ها، منافع شخصی را لحاظ نکرده و نخواهد کرد.

روحانیت اصیل خودش را موظف خدمت به مردم می‌داند

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر فردی به دنبال منافع شخصی بود، هیچ وقت امام جمعه نمی‌شد، عنوان کرد: خیلی از مردم این مطالب را اطلاع ندارند، اما واقعیت این است که روحانیت اصیل خودش را موظف به خدمت می‌داند، چرا که اگر غیر از این باشد، این فرد عالم دینی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی رهبر معظم انقلاب حمایت از دولت‌ها، البته همراه با نقد منصفانه بوده است، خاطر نشان کرد: این سیاست نیز در بین ائمه جمعه حاکم است و هیچگاه به دنبال تضعیف و یا تخریب نبوده‌ایم و هدف از بیان برخی از مطالب، نقد منصفانه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: اگر موضوعی در خطبه‌ها مطرح می‌شود، به لحاظ ارتباط ائمه جمعه با مردم و آشنایی با درد و دغدغه جامعه، حرف مردم است که به گوش مسئولان می‌رسانیم و مطالبه‌گری می‌کنیم.

ائمه جمعه دغدغه‌های مردم را بیان می‌کنند

وی با تقدیر از رویکرد دولت در ارتباط با مردم، اظهار داشت: بنای ما کمک به دولت‌ها بوده است، چرا که احساس می‌کنیم اگر به دولت کمک کنیم، منافع بیشتری به مردم خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه اگر هر دولتی امروز بر سر کار بود فارغ از مباحث سیاسی، کمک به او در عرصه اقتصادی را وظیفه خود می‌دانستیم، مطرح کرد: اقتصاد مسئله اصلی مردم است و باید در این عرصه همه در میدان حضور داشته باشند و به کمک دولت بیایند.

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد دچار مشکل شود، امنیت نیز با مشکل روبرو خواهد شد، گفت: بین اقتصاد و امنیت یک رابطه دوسویه حاکم است و مواجه هر کدام از آنها با مشکل، سبب بروز مشکل در عرصه دیگر خواهد شد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان بنای ضربه زدن به نظام را دارد، یادآور شد: برای دشمن، دولت، ائمه جمعه و نظام فرق ندارد و همه را عضو یک مجموعه می‌داند.

دولت برای رفع مشکلات نیازمند فرصت است

وی به هجمه‌های علیه دولت در فضای رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم دولت را قضاوت کنیم باید اول به آن فرصت دهیم و سپس از آن نقد کنیم و اشکال بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به قم و دیدار با مراجع، توجه به مشکلات معیشتی مهم‌ترین سفارشات مراجع به دولت بود، اظهار داشت: آنچه مراجع می‌فرمایند، دغدغه مردم است و این بهترین پاسخ به منتقدانی است که گاهی از موارد نسبت به اینکه چرا روحانیت و مراجع نسبت به وضعیت اقتصادی حرفی نمی‌زنند، می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار بر است که دولت به دغدغه‌ها و توصیه‌های ائمه جمعه توجه کند، عنوان کرد: مطالباتی که توسط ائمه جمعه مطرح می‌شود، مطالبات مردمی است.

کشور توان گرانی و تورم بیشتر را ندارد

نماینده ولی فقیه در همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دولت نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی باید توجه ویژه‌ای داشته باشد، یادآور شد: شرایط اقتصادی امروز کشور، تاب و توان گرانی و تورم بیشتری را ندارد و لذا انتظار بر این است تا در موضوعات مختلف، دولت با مردم صحبت کند و اقناع سازی صورت گیرد.

وی همچنین با گرامیداشت شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی، مطرح کرد: این حادثه نه فقط برای خانواده شهدا، که برای همه مردم مصیبت بزرگی بود و همه ناراحت و داغدار بودند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha