پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هع

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: حفظ محیط زیست نیازمند تحول اساسی و همدلی کلیه دستگاه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ در دیدار مدیرکل محیط زیست استان اصفهان، گفت: دین اسلام به ما می‌گوید محیط زیست را حفظ کنیم و فضای اطراف را تمیز نگه داریم.

امام جمعه کاشان به نبود سیستم بازیافت زباله در اکثر شهرها اشاره کرد و با انتقاد از اسراف آب و تاکید بر بکارگیری سیستم بازیافت در واحدهای صنعتی، یادآور شد: از طریق بازیافت فاضلاب شهری می‌توانیم با تولید میلیون‌ها لیتر آب کمربند سبز در کاشان ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به جنگل زدایی و تخریب محیط زیست، گفت: حفظ محیط زیست نیازمند تحول اساسی و همدلی کلیه دستگاه‌ها است.

وی، به اهمیت محیط زیست از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اینکه معظم‌له بصورت نمادین اقدام به کاشت درخت می‌کنند، قطعاً دستور عملی برای جلب توجه عموم مردم به حفظ محیط زیست است.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: همه باید امانت دار خوبی در حفظ محیط زیست و درختان کهنسال و قدیمی با قدمت صدها سال گذشته باشیم.

وی، با انتقاد از اینکه عدم امانت داری مردم کاشان در حفظ محیط زیست و قطع ۴۰۰ اصله درخت برای ایجاد زیر گذر، گفت: مسئولان باید پاسخ بدهند که جای این درختان قطع شده چه نهالی برای احیای فضای قبل در این منطقه کاشته‌اند؟.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها گفت: بر اساس قانون هر فعالیت اقتصادی و غیر اقتصادی که منجر به تخریب محیط زیست و آلودگی‌ها شود ممنوع می‌باشد.

‬ انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha