پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ی

حوزه / همایش اخلاق خانوادگی با حضور خانواده های طلاب، در مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همایش اخلاق خانوادگی، روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین وطن خواه از اساتید حوزه، در مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل برگزار شد.

حجت الاسلام سیدرضا عابدیان، معاون تهذیب مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل درباره این همایش، گفت: با توجه به اینکه تهذیب از امور مهم طلبگی است، پس از بررسی‌های کارشناسی و نظرسنجی از طلاب، مصوب شد دروس اخلاق مدرسه علمیه المهدی (عج) به صورت خانوادگی با حضور همسران طلاب برگزار گردد.

حجت الاسلام والمسلمین وطن خواه هم در این همایش با اشاره به زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: قرآن، راهکارهایی برای رسیدن به قله تزکیه نفس دارد که این راهکارها بعضاً عمومی است.

وی، در ادامه یکی از راهکارهای عمومی که باعث تزکیه نفس می‌شود را یاد و ذکر خداوند متعال دانست و ادامه داد: برای رسیدن به این مرحله، به دعا، قرآن، نماز و رفاقت نیاز می‌باشد.

این استاد حوزه در بحث رفاقت که یکی از راه‌های رسیدن انسان به خدا و یاد خداست، گفت: در روایات است که امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) فرمودند وقتی به همسر فاطمه زهرا سلام الله علیها نگاه می‌کردم غم و غصه از من می‌رفت و یاد خدا می‌افتادم.

حجت الاسلام والمسلمین وطن خواه افزود: همانطور که حضرت علی (ع) با نگاه به زهرای مرضیه (س) یاد خدا می‌افتاد، در زندگی طلبگی نیز زن و شوهر طوری باید باشند که وقتی به یکدیگر نگاه می‌کنند به یاد خدا بیفتند.

وی در پایان به نقل از مرحوم علامه طباطبایی، گفت: این عالم می‌فرمود ۲۵ سال من و همسرم با یکدیگر زندگی کردیم نه من او را ناراحت کردم و نه او مرا و بسیاری از موفقیتی که کسب نمودم را مدیون همسر هستم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha