جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرق و ادیان

حوزه/ دومین جشنواره کتاب سال مفام در چهار گروه اصلی فرق و نحله های انحرافی، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی گودرزی، دبیر علمی دومین جشنواره کتابِ سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: این رویداد، بزرگترین رویداد علمی مجمع فعالان فرق ادیان اقوام و مذاهب (مفام) است که برای دومین بار در کشور برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به موضوعات این جشنواره ملی افزود: دومین جشنواره کتاب سال مفام در چهار گروه اصلی فرق و نحله های انحرافی، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این جشنواره ملی در ادامه به بخش ویژه این جشنواره اشاره کرد و افزود: با توجه به ضرورت و احساس نیاز به تألیف و پژوهش در موضوعات: " نقش تقریب میان ادیان و مذاهب"، "دیدگاه مذاهب اسلامی پیرامون وحدت"، "نقش دین در عدالت اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز"، " محورهای تربیت دینی در ادیان الهی و مذاهب اسلامی، موارد ذکر شده در اولویت انتخاب به عنوان پژوهش برتر قرار خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود به تبیین اهداف برگزاری جشنواره پرداخت و اظهار داشت: «شناسایی کتب و نویسندگان برتر و معرفی آنها به جوامع علمی»، «شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی فعالان»، ایجاد رقابت میان پژوهشگران»، «تشویق و حمایت از نویسندگان کتب و پایان نامه‌های برتر»، «ارتقای سطح پژوهش‌ها»، و «تقویت روحیه پژوهش» از جمله اهداف این جشنواره ملی است.

حجت الاسلام گودرزی در ادامه به شرایط پذیرش آثار در جشنواره اشاره کرده و افزود: کتاب‌های پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی و پایان نامه‌های سطح سه و چهار حوزه و پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ نوشته یا دفاع شده باشند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی، در پایان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است، افزود: نتایج نهایی بعد از داوری، مشخص و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

لازم به ذکر است: مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) متشکل از اساتید و فعالان طراز اول کشور، مجموعه‌ها و مؤسسات فعال در حوزه‌های مرتبط با فرق، ادیان، اقوام و مذاهب است که برنامه ریزی های مختلفی برای استفاده از ظرفیت اقوام ایرانی و مذاهب اسلامی با نگاه تقریب و همبستگی دارد و در مقابلِ اندیشه‌های انحرافی اقدام به برنامه ریزی و پاسخگویی و اجرای برنامه‌های علمی – فرهنگی در سطح ملی می‌نماید.

صاحبان آثار می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی قم – خیابان شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم، طبقه ۵ - دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با کدپستی: ۳۷۱۳۱۱۴۹۶۴ ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شراکتی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    عالی